Kattebilleder - dk.binaer
Fra : Birgitte Krogh

Dato : 23-09-01 10:53

Hej gruppe!

Er det bare mig, der synes, det er trælst, når man skal se et kattebillede,
der er postet i dk.binaer i forgårs, og skal til at lede over tusind indlæg
(uden overdrivelse) tilbage, før man finder det? Kunne der måske ikke være
basis for en dk.binaer.katte?

Hilsen Birgitte

Fra : Eva Schmidt

Dato : 23-09-01 10:38

Det var en god ide!!
For tiden er det utroligt, hvad der findes af Harry Potter, det tager
laaaang tid at finde kattefotos, og af og til lykkes det slet ikke for mig!

mvh Eva

Birgitte Krogh <birgitte.krogh@get2net.dk> skrev i en

Fra : Christina K

Dato : 23-09-01 16:41

Hejsa

Jeg er fuldstændig enig med dig, det er irriterende at man skal lede så
lang tid efter dem og ikke mindst at de ikke er de der i så lang tid.
Det virker meget som om at der virkelig er grundlag for en sådan gruppe.

Det kunne være at der var nogen med lidt forstand på dette der kunne
stille forslaget?

Mvh
Christina

Birgitte Krogh <birgitte.krogh@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:k%hr7.8677$lk7.154179@news.get2net.dk...

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 23-09-01 19:43

d. 23/09/01 11:53 skrev Birgitte Krogh på birgitte.krogh@get2net.dk i
artiklen k%hr7.8677$lk7.154179@news.get2net.dk:

> [...]
> (uden overdrivelse) tilbage, før man finder det? Kunne der måske ikke være

Hej Birgitte

Prøv at søge efter emner der indeholder "kat" - eller allerbedst
selvfølgelig, hvis du kender titlen billedet er postet under, så søg på
titlen. Så bliver Harry Potter og alle de andre siet fra - med mindre der
kommer en "Harry Potter & kat" en dag
--
Mange hilsner fra Ann R

Fra : Trine

Dato : 24-09-01 07:21

Hej Birgitte

Den ide kan jeg godt tilslutte mig Kanon ide!!

/Trine

Fra : Grit Wessel

Dato : 24-09-01 11:47

> Kunne der måske ikke være basis for en dk.binaer.katte?

Forslaget har været oppe i dk.admin før, men det blev ikke til noget. For at
få større chance for, at det bliver til noget, tror jeg, at vi burde satse
på dk.binaer.dyr i stedet for.
Jeg har ikke styr på, hvordan man får oprettet nye grupper - men jeg kunne
virkelig godt tænke mig en dk.binaer.dyr

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Bent Fer

Dato : 24-09-01 09:15

Hej NG

Det er rigtigt irriterende at folk ikke poster i tråd som det hedder... der
for ligger harry potter besked 1 til 1½ million... hvis vedkomne postede i
tråd, ville det kun fylde en besked, indtil man tryggede på den. Når men det
jeg gør... tag en af de tosser der ikke poster i tråd. Gå op i meddelelse og
tryk på bloker afsender, vupti du vil aldrig se mere fra manden, og alt hans
junk forsvinder.. så er det til at se noget igen! *s* (dette er selvfølgelig
i outlook express som de fleste nok bruger.)

mvh Tommy Fer & Chip

Fra : Eva Schmidt

Dato : 24-09-01 10:55

Hej Bent

Tak for et rigtigt godt råd. Nu er Harry Potter og Hobbitten indlæg
bandlyst hos mig fra nu af . Og det samme vil gælde andre indlæg, der bliver
massefremsendt!

mvh Eva

Bent Fer <fer@fjernfakse.dk> skrev i en

Fra : Birgitte Krogh

Dato : 24-09-01 15:51

Hej Tommy!

Bent Fer skrev i meddelelsen <3baeeb06$0$9448$4d4eb98e@news.dk.uu.net>...
> [...]
>junk forsvinder.. så er det til at se noget igen! *s* (dette er
selvfølgelig
>i outlook express som de fleste nok bruger.)

Jo, og det hjælper også (godtnok ikke i meddelelser, men i funktioner -
nyhedsgruppefiltre), men de meddelelser, der ikke vises, bliver stadig
hentet fra serveren, hvilket tager tid (vi har endnu ikke ADSL) ... eller
kan man også få den til at lade være med det?

Mvh Birgitte

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 24-09-01 19:24

Hejsa

Jeg synes ideen umiddelbart er god.. MEN - Jeg tror ikke vi vil kunne få det
igennem ! Jeg ved fra de forskellige "administrations-NG's" at man kun laver
"under-grupper" hvis "moder-gruppen" er fx. oversvømmet at den ting, som man
vil have flyttet til sin egen gruppe ( var der nogle, som forstod den ?? Det
lød vist lidt rodet )

Men - fx. da der i længere tid havde været mange film i dk.binaer, blev
dk.binaer.film oprettet ! Da der var for mange reposts i dk.binaer.musik,
blev dk.binaer.musik.repost oprettet. osv.

Jeg er 110% enig med jer, at det er svært at finde et lille kattebillede i
det rod, som er i dk.binaer i øjeblikket, med lange programmer, bøger og
lignende, men jeg tvivler på, at vi vil komme igennem med en ny gruppe, kun
til kattebilleder.. eller dyrebilleder for den sags skyld !!

Måske kunne man satse på en dk.binaer.billeder ?? En NG, hvor man ikke måtte
poste ting, som fylder mere end en enkelt mail ?? Bare et forslag - jeg har
ikke forstand på at sætte ideen op på NG-niveau.. Men det må der være andre,
som kan..

Ellers kunne man måske evt. lave et fælles foto-album eller lignende ?

Knus fra Pia og misserne
--
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Pia : Pia@lihme.com

Fra : Kate

Dato : 24-09-01 19:42

"Bent Fer" <fer@fjernfakse.dk> wrote in

> Hej NG
>
> Det er rigtigt irriterende at folk ikke poster i tråd som det
> hedder... der for ligger harry potter besked 1 til 1½ million...

Diskussionen bølger også i binaer og iøvrigt i alle de grupper hvor der
masse postes.
Nu læste jeg lige at Harm faktisk ikke poster i tråd, det anede jeg
ikke fordi mit program selv samler posts der hører sammen. Problemet er
oftest at både Outlook og Messenger (fra Netscape) ikke kan tråde
heller ikke altid selvom de bliver afsendt i tråd.
Jeg må jo indrømme at jeg er en af dem som er glad for Potter, så
derfor brokker jeg mig ikke.
Hvis jeg vidste hvordan kunne jeg vel godt lave en OTD (oplæg til
debat) i admin. Lad mig tænke mig om, så skal jeg prøve at brygge noget
sammen. Vi kan jo højst få et nej, men vi ikke prøver sker der i hvert
fald ikke noget.
--
Kate

Fjern noget fra adressen ved privat svar.

Fra : Kate

Dato : 24-09-01 20:30

debat) i admin. Lad mig tænke mig om, så skal jeg prøve at brygge
> noget sammen. Vi kan jo højst få et nej, men vi ikke prøver sker
> der i hvert fald ikke noget.

Jeg har lige været inde og kigge på denne side:
http://www.usenet.dk/otd/
der handler om oprettelse af nye gruppe. Jeg har ikke læst det hele
endnu, men quoter lige en passage derfra:
"Den nemmeste måde at få oprettet en ny gruppe på er således, hvis der
allerede kan henvises til, at emnet fylder (for) meget i en allerede
eksisterende gruppe."
Dette er ikke ment som at jeg har sat mig i bakgear, ville bare lige
sige at det altså ikke er sikkert at vi får oprettet en undergruppe
selvom vi be'r om det.
Iøvrigt har jeg skrevet i en af Oranges interne grupper og høfligt(*)
beklaget at de ikke opdaterer dk.binaer.film og -.musik med
begrundelsen at det der retteligt hører til i disse grupper oversvømmer
dk.binaer. Jeg fik da binaer oprettet hos Orange med en høflig
forespørgsel.
(*) høflig fordi jeg mener at man fanger flere fluer med honning end
med eddike.

Fra : Grit Wessel

Dato : 24-09-01 22:30

> "Den nemmeste måde at få oprettet en ny gruppe på er således, hvis der
> allerede kan henvises til, at emnet fylder (for) meget i en allerede
> eksisterende gruppe."

He he, så skal vi vel bare alle sammen sørge for at poste mindst 10 billeder
af katte hver pr. dag

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte