Lapning af PVC-Waders?
Fra : Morten Nielsen

Dato : 22-09-01 19:52

Hej,

Efter 10 års pause har jeg nu genoptaget fiskeriet og fangede i dag
ved Hornbæk Plantage mit livs første kystørred . Desværre var det en
undermåler, så den blev sat ud igen. Næste gang....

Samtidig kunne jeg mærke, at mine ellers så trofaste waders, der kun
har 12-13 år på bagen, ikke er helt tætte mere. Der kommer en anelse
vand ind ved svejsningerne mellem knæene i begge sider. Spørgsmålet er
så, om det kan betale sig at begynde at lappe dem eller om jeg bare
skal købe nogle nye?

Desuden har jeg på mine nu efterhånden 3 kystture lagt mærke til, at
"moden" inden for waders har ændret sig, og jeg er vist den eneste,
der stadig bruger PVC... Dette bringer mig til et andet spørgsmål:
Hvor varme er de nye, tætsiddende waders, som alle folk bruger i dag?
Allerede nu har jeg termobukser på for at holde varmen og gruer for,
hvordan det bliver, når det bliver rigtig koldt.

Om ikke andet er det rart at komme igang igen, og selv om jeg var vant
til at have min gang ved Uggerby Å og andre gode steder i Vendsyssel,
kystfiskeri på Nordsjælland ikke så tosset!!

Morten

Fra : Fie & Erik

Dato : 25-09-01 19:35

Lapning af PVC waders...tja, en god klat lim af en type som kan "snakke med"
materialet og måske en lap hvis det er en flænge. Så skulle du være kørende.

Som du måske og måske ikke ved, har vi her i gruppen, tidligere på sommeren,
talt lidt om lapning af neoprenwaders. Det lader til at være et generelt
problem, at disse bliver utætte i syningerne, hvis man har fået et uheldigt
udført eksemplar. Til gengæld tror jeg selve materialet er sværere at lave
huller i end gummi/PVC.

Jeg har et par Ron Thompson Classic neoprenwaders og dem er du da mere end
velkommen til at prøve en dag, så du kan blive klog på hvad du vil have,
hvis du skal købe nye. Jeg bor på Nørrebro. Højde ca. 175.

Mvh. Erik D.

Fra : Morten Nielsen

Dato : 26-09-01 05:46

"Fie & Erik" <fie.hermansen@mail.tele.dk> wrote in
<3bb0cdbb$0$240$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

>Lapning af PVC waders...tja, en god klat lim af en type som kan "snakke med"
>materialet og måske en lap hvis det er en flænge. Så skulle du være kørende.

Jeg har lappet dem, så nu må vi se, hvor længe de holder.

>Jeg har et par Ron Thompson Classic neoprenwaders og dem er du da mere end
>velkommen til at prøve en dag, så du kan blive klog på hvad du vil have,
>hvis du skal købe nye. Jeg bor på Nørrebro. Højde ca. 175.

Faktisk var jeg inde i en grejbutik for at prøve netop sådan et par i
går! De virker jo til at være ganske udmærkede, og eftersom jeg har
fødselsdag om kort tid, ryger de simpelthen på ønskeseddelen.

Tak for tilbuddet!

Morten

Fra : Soren Kjaer Nielsen

Dato : 26-09-01 19:50

Hej

Hvis limen er Liquisole eller Aqua ??? holder det længere end støvlerne.

Søren