Køb af PC i KBH området
Fra : Kristian

Dato : 22-09-01 19:46

Jeg skal om en måneds tid ud at hjælpe min kusine med at købe en computer.

Hun siger at hun er blevet anbefalet at gå en tur op ad Falkoner Allé i KBH
og finde nogle gode tilbud, men så siger jeg til hende at hun vil kunne købe
det meget billigere, jeg vil mene 2000-4000 kr. billigere på Internettet,
men hun vil gerne købe det et sted hvor hun kan komme ind med det hvis der
er problemer.

Hvor vil I anbefale mig at handle computer i KBH området med et stort udvalg
til gode priser? - Jeg har tænkt på Zitech, men jeg syntes deres priser er i
overkanten og at deres udvalg ikke er så stort og at de kører meget i egne
mærker, dvs. jeg ikke kan få den printer, tastatur, brænder, kabinet,
bundkort og grafikkort som jeg kunne tænke mig, som stort set alle Internet
butikker har! Hvad vil I anbefale?

Fra : Henrik Kjeldsen

Dato : 22-09-01 21:30

ADVARSEL ADVARSEL ADVARSEL
Køb for guds skyld ikke en komputer hos Ztiech komputer. Min forrige havde
jeg i 3 måneder og den var til rep.7 gange i løbet af 2 måneder. De vidste
ikke fem potter pis hvad der var galt med den og så mistede jeg altså
besindelsen. det endte med at jeg fik alle mine penge retur. Et godt råd:
Brug tid til at sammenligne priser (gerne ca. 1 måned), køb lokalt (så går
det hurtigere, hvis den skal til rep. Udnyt eventuelle tilbud (kunne være
bilka eller lignende), og køb gerne mærkevarer (herunder geforce, logitech,
saitek, quantum, seagate, ibm) printer, tastatur, mus, højtalere og lign
tilbehør kan du jo bare købe i andre forretninger. Lige meget hvilken
komputer du køber, bliver du snydt.
udviklingen i dag går så hurtigt at hvis du køber en pc´er til ca. 10.000,-
er den kun ca. 5.000,- værd om ca et år, og hvem siger at forretningen
eksisterer om et halvt år.
god jagt
mvh henrik Kjeldsen

Kristian <kristianhansen@ofir.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3bacdbf9$0$219$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : René Jensen

Dato : 22-09-01 21:43

Kristian wrote:
> Hvor vil I anbefale mig at handle computer i KBH området med et stort
> udvalg til gode priser?

Hmmm, så skulle det være Multimedia World (http://www.imw.dk/) - og ja,
som du selv nævner Zitech. Jeg giver personligt ikke meget for de andre
små forhandlere der ellers er derinde, hvis jeg skulle købe en ny
computer. Dette er af den simple grund, at jeg mindes kun at det er
Multimedia World og Zitech, som har kunne håndtere økonomien, mens mange
andre forhandlere måtte dreje nøglen om. -Kendte flere som ellers havde
en del garanti-reperationer hos en forhandler derinde (kan ikke lige
huske navnet), men deres aggressive priser på hardware var altså så lavt
prissat at forretningen ikke kunne løbe rundt, selv efter to større
investeringer i forhandleren, hvilket endte med at de måtte erklæres
konkurs, som igen betød at mange af mine venner var godt sure, for de
kunne ikke få deres hardware eller kompensation for samme igen.

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : --==JKADK==--

Dato : 22-09-01 22:52

"Kristian" <kristianhansen@ofir.dk> wrote in message

> Hvor vil I anbefale mig at handle computer i KBH området
med et stort udvalg
> til gode priser? -

som tidligere anbefalet www.imw.dk ( den er vist nede lige
nu ? ) jeg handler udelukkende der .. bor også lige i
nærheden .. jeg bestiller alle varer over nettet .. ordrer
bliver bekræftet inden for få timer og så kan jeg typisk
samme dag hente bestillingen i forretningen og tilmed til
bedre priser end hvis jeg går direkte ind i butikken .. jeg
har købt 2 maskiner der nu plus en del ekstra .. og har
aldrig .. aldrig .. haft problemer alt virker hvergang ..

Regards

Fra : Santa Xcaze

Dato : 23-09-01 11:27

www.imw.dk der kan du få et oki system ... Hvad du eventuelt kan gøre er at
lade hver at købe dit grafikkort der/ brænder ... Men lad dem sætte CPU /
mobo / HD / floppy / køler etc etc ... Da de kun sælger asus grafikkort, vil
du hurtigt betale mere for det end hvis du køber et andet mærke ... Men se
dig lidt for ... Ellers er de helt fine og meget god service!"

Fra : --==JKADK==--

Dato : 23-09-01 11:32

"Santa Xcaze" <ji@ji.dk> wrote in message
> [...]
mærke ... Men se
> dig lidt for ... Ellers er de helt fine og meget god

Kun asus grafikkort ? .. sludder .. tjek lige dit eget link
en gang mere ..

Fra : Santa Xcaze

Dato : 23-09-01 15:56

Du misforstå min pointe!!! De har ikke et pro kort til 1100 kr som man kan
få et palit til!

Jeg mente bare at man skulle købe nogle dele andre steder fra, så får man
mere for pengene, men lade dem sætte køler etc på, som man selv som uerfaren
kan ødelægge!