TFT fladskærm til spil?
Fra : Kristian

Dato : 22-09-01 19:22

Hvordan egner en 15,1" TFT fladskærm 0,30 dp sig til tunge grafikspil,
sammenlignet med en alm. 17" skærm typisk 0.24-0,27 dp ved samme opløsning?

Umiddelbart ville jeg sige at den er ubrugelig til spil og at man her skal
vælge en alm. skærm, men er det rigtigt?

Fra : Esben

Dato : 22-09-01 20:13

"Kristian" <kristianhansen@ofir.dk> wrote in message
> [...]
>
> Umiddelbart ville jeg sige at den er ubrugelig til spil og at man her skal
> vælge en alm. skærm, men er det rigtigt?

Skal det forstås sådan at du mener at dot/pitch har betydning for afvikling
af grafik? Jeg troede det primært var skærmen opdateringsfrekvens/metode der
gjorde TFT-skærme ubrugelige til spil.

--
Esben

Fra : Kristian

Dato : 22-09-01 20:35

> [...]
afvikling
> af grafik? Jeg troede det primært var skærmen opdateringsfrekvens/metode

Jeg ved det ikke, men da jeg selv kører med 0,27 dp og har en kammerat som
kører 0,28 dp med væsentligere uskarpere billede, ville jeg tro det, hvad
ellers fortæller dp? Det er typisk de billige noname skærme der hedder 0,28
og 0,27 dp hvor Sony's og lignede kvalitets skærme hedder 0,23 - 0,26...

Fra : Esben

Dato : 22-09-01 21:55

> [...]
0,28
> og 0,27 dp hvor Sony's og lignede kvalitets skærme hedder 0,23 - 0,26...

Ok, men man kan ikke umiddelbart sammenligne dp på en TFT-skærm med dp på en
CRT-skærm.
Jeg tror dog at de nyere TFT-skærme egner sig bedre til spil og film end
hvad tidligere var tilfældet.

--
Esben

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 22-09-01 20:36

On Sat, 22 Sep 2001 20:22:15 +0200, "Kristian"
> [...]

>Umiddelbart ville jeg sige at den er ubrugelig til spil og at man her skal
>vælge en alm. skærm, men er det rigtigt?

På arbejdet har vi sådan nogle Philips Brilliance 151 AX (hedder de
vist) TFT-skærme, som også er 15,1". De giver et rigtig tydeligt
billede og egner sig ganske fint til spil. Har jeg hørt, for jeg
spiller selvfølgelig ikke på arbejdet. ;)

- Thomas

Fra : Henrik Kjeldsen

Dato : 22-09-01 21:04

Hej Kristian. Klap nu lige hesten. Mit system beståe af :1400mhz/266ddr/64mb
ddr + en 15" tft og jeg har ingen problemer. En fladskærm er desuden meget
mere behaligere for øjnene.
mvh henrik Kjeldsen
Kristian <kristianhansen@ofir.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3bacd66e$0$240$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Tonni

Dato : 22-09-01 22:11

Hejsa
Hvad er det for en skærm du har? - og hvilke spil spiller du?
mvh Tonni

Fra : Fist of Fury

Dato : 23-09-01 17:35

Har prøvet at spille et stykke tid Hyundai 15.1" tft og det virkede
udemærket, ingen problemer der, spillede f.eks UT,, SOF, baldurs gate o.s.v
Prøvede også kort emd en 17" Dell TFT lækkert....

Men tag ned i en copmputer butik og se en tft skærm i aktion, så kan du jo
selv bedømme hvordan det ser ud.

Hygge.