Hjælp til driver...
Fra : Christopher Tracy

Dato : 22-09-01 17:45

Hej der...

Håber der var én der kunne hjælpe mig med drivere til et netkort fra HP (16
TP plus - HP27247B), enten emaile dem, poste dem i dk.binaer eller fortælle
mig hvor jeg kan hente dem....

Takker mange gange på forhånd
/C.T.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-09-01 17:47

"Christopher Tracy" <goldartist@yahoo.com> wrote in message
> [...]
(16
> TP plus - HP27247B), enten emaile dem, poste dem i dk.binaer eller

Hvad tror du det er? En support support,som du skal betale penge for?

Hvordan kan man ellers finde drivere til noget,, når styresystemet ikke er
oplyst?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-09-01 17:53

> Hvad tror du det er? En support support,som du skal betale penge for?
>
> Hvordan kan man ellers finde drivere til noget,, når styresystemet ikke er
> oplyst?

Alligevel er jeg så dum til at fortælle dig, at du med 100 % sikkerhed kan
finde den på www.hp.com

Er du den tro, at bare fordi du lige har indstalleret dit styresystem på ny,
at du skal have saveret alle dine drivers direkte til dig?

Fra : Christopher Tracy

Dato : 22-09-01 18:10

Ja daw...

Det var da noget af en røffel man skulle ha' her, har jeg på nogen måde
fornærmet må du da meget undskylle, jeg kan da oplyse dig om at det er et
gammel netkort jeg har fundet frem, hvor disketten er blevet væk, og ja jeg
har været HP's hjemmeside igennem.
Og Win98se, har åbentbart ikke de rigtige drivere til dette netkort....

(jeg synes ellers jeg spurgte pænt)

/C.T.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-09-01 18:16

> Ja daw...

Godaften

> [...]
jeg
> har været HP's hjemmeside igennem.
> Og Win98se, har åbentbart ikke de rigtige drivere til dette netkort....

Du nævte jo ikke at det var Win 98,,, Men hvis du nu kigger lidt på deres
side, så finder du det jo nok..

Fx under driver:

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-09-01 18:22

> Fx under driver:

Hmm,, kom lige til at sende den,,

(det er ikke sådan med alle de forskellige messenger services der findes
idag,, hvor forskellen på hvordan man laver linieskift,,,)

http://welcome.hp.com/country/us/eng/software_drivers.htm

Og prøv så at skrive dit netkorts navn: 27247B og en simpelting,, du finder
vist intet nårr du skriver HP foran....

Så finder den da nogle drivere fra 97,,,:

http://www.hp.com/cgi-bin/cposupport/swindex.pl?p=hp27247bpc4521&l=en&c=Soft
wareLAN

Ang. om at spørge pænt,, Joe da,, men Du kræver lige lidt for meget,, For
det første bruger man altså ikke mail på usenet.. for det andet fortæller du
ikke lidt om hvad du skal bruge driverne til, fx et vigtig ting som
styresystem...

Fra : Christian Mygind

Dato : 22-09-01 19:55

> [...]
du
> ikke lidt om hvad du skal bruge driverne til, fx et vigtig ting som

Hvis du føler det så belastende at folk spørger om noget i denne gruppe
(?!?) så lad da for pokker være med at svare!
Du har TOTALT misforstået meningen med Usenet.
Det er NETOP meningen med en gruppe som denne, at folk hjælper hinanden; at
den øvede hjælper nybegynderen - så nybegynderen en dag hjælper det næste
hold nybegyndere.
Prøv at læse tråden igen - så vil du se en høfligt formuleret forespørgelse,
der overfuses af en uvenlig stodder, i et sprog, man dårligt kan forstå!

/Chr

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-09-01 20:17

"Christian Mygind" <mygind@c.dk> wrote in message

> Hvis du føler det så belastende at folk spørger om noget i denne gruppe
> (?!?) så lad da for pokker være med at svare!

Tjaa, man vil da godt hjælpe meen

> Du har TOTALT misforstået meningen med Usenet.

Ja, men det er også meningen at man selv skal prøve at gøre noget, INDEN at
man spørger.

> [...]
at
> den øvede hjælper nybegynderen - så nybegynderen en dag hjælper det næste

Korrekt

> Prøv at læse tråden igen - så vil du se en høfligt formuleret
forespørgelse,
> der overfuses af en uvenlig stodder, i et sprog, man dårligt kan forstå!

Hvis du mener at jeg er en stoder, skulle du så ikke bare holde dìog væk, og
bruge den driver som jeg venligst gav dig et link på tilsidst?

Jeg forstod dit indlæg således:

Du vil have en driver
Du vil have leveret den på et sølvfad
Du har ikke undersøgt noget inden

Om du så har gjort det, er en anden sag. Men næste gang skulle du måske
tænkte på, at vise lidt selvvillighed over for at få løst dit problem.

Men anyway, virkede den driver?

Fra : Christian Mygind

Dato : 22-09-01 20:53

> Tjaa, man vil da godt hjælpe meen

Prisværdigt af dig. Gem dine kræfter indtil du har noget at tilbyde.

> Ja, men det er også meningen at man selv skal prøve at gøre noget, INDEN
at
> man spørger.

Det er jo for så vidt ikke op til dig at afgøre. Hvis du føler, at spørgeren
efter dine normer ikke fortjener hjælp kan du jo lade være med at svare. Det
tjener da INTET formål, at du er ubehøvet overfor folk - i særdeleshed ikke,
når det du siger er noget vrøvl.

> Korrekt

Glæder mig, at vi er enige så langt.

> Hvis du mener at jeg er en stoder, skulle du så ikke bare holde dìog væk,
og
> bruge den driver som jeg venligst gav dig et link på tilsidst?

Goddaw do.
Hvis du læser ordenligt efter, vil du se, at jeg ikke er den du tror.

> Jeg forstod dit indlæg således:
>
> Du vil have en driver
> Du vil have leveret den på et sølvfad
> Du har ikke undersøgt noget inden

Hvordan pokker kan du se det, udfra Christophers meddelelse?
Han har et problem & beder om hjælp!

> Om du så har gjort det, er en anden sag.

Det er "en anden sag"???
Du hænger hele dit tåbelige angreb op på, hvorvidt spørgeren efter din
opfattelse har udvist tilstrækkelig evne & lyst til selv at løse problemet -
og nu er det en anden sag?

>Men næste gang skulle du måske
> tænkte på, at vise lidt selvvillighed over for at få løst dit problem.

LOL! Hér ville et par uartigheder være på sin plads - men du demonstrerer
selv med alt (formentlig) uønsket tydelighed, at du ikke ligefrem er en
flink fyr!

> Men anyway, virkede den driver?

*SUK*

/Chr

Fra : Christian Mygind

Dato : 22-09-01 21:10

Jfr. min pointe længere ude i tråden:

> Ang. om at spørge pænt,, Joe da,, men Du kræver lige lidt for meget,, For
> det første bruger man altså ikke mail på usenet..

Sludder. Hvor står det, at man ikke må hjælpe folk ved at sende dem en mail?

>for det andet fortæller du ikke lidt om hvad du skal bruge
>driverne til, fx et vigtig ting som styresystem...

Hvilket jo så er totalt ligegyldigt, fordi du henviser ham til downloadet af
en driver-diskette,
der indeholder drivere til alle operativsystemer.

/Chr

Fra : JSM

Dato : 22-09-01 21:24

> [...]
du
> ikke lidt om hvad du skal bruge driverne til, fx et vigtig ting som

At dine indlæg er ubehjælpsomt formulerede og smækfyldte med stavefejl er en
ting.
Men at du overfuser folk som stiller relevante spørgsmål - det holder bare
ikke. Hvis du - ud fra et eller andet kriterie - ikke synes han fortjener
svar på sit spørgsmål, så ignorer spørgeren eller forsøg i det mindste at
svare på en høflig måde.

--
MVH
JSM

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-09-01 21:35

"JSM" <sevelsted@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> At dine indlæg er ubehjælpsomt formulerede og smækfyldte med stavefejl er
en
> ting.

Tastefejl er det nok nærmere,,,

> [...]
> svar på sit spørgsmål, så ignorer spørgeren eller forsøg i det mindste at

Okay, det kan godt være at jeg ikke lige gav mig ud for at være en flink
behjælpsom fyr.

Jeg plejer ellers give folkt et brugbart svar tilbage. Men jeg havde
åbenbart lige lyst til at lukke lidt negativt ud... Og så at jeg falder over
at Christoptger Tracy og Christian Mygind ikke er den samme person,, Da da
vist en svipser,, Deres navne ligner jo ret meget hinanden...

Men Tracy, fik du klaret dit problem?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-09-01 21:38

> Men Tracy, fik du klaret dit problem?

Og så kan jeg jo også lige sige undskyld, for at jeg måske ikke var så flink
igen.... Er vi alle glade igen Forsat god weekend.

Fra : Christian Mygind

Dato : 22-09-01 21:53

> Og så kan jeg jo også lige sige undskyld, for at jeg måske ikke var så
flink
> igen.... Er vi alle glade igen Forsat god weekend.

I lige måde!

/Chr

Fra : JSM

Dato : 22-09-01 21:53

snip

> Jeg plejer ellers give folkt et brugbart svar tilbage. Men jeg havde
> åbenbart lige lyst til at lukke lidt negativt ud...

snip...

Jeg kan sagtens følge dig. Rigtig mange spørgsmål der postes her, kunne
spørgeren selv finde svar på hvis han/hun ellers gad at bruge nogle få
sekunder på at taste spørgsmålet ind i en søgemaskine.
Men derfor er der stadig ikke grund til at skælde ud på dem som alligevel
stiller spørgsmålene. Hvis ikke du synes de fortjener svar så ignorer dem.

Fra : Christopher Tracy

Dato : 23-09-01 12:15

Hej igen...

Uha...Sikken da en debat............. det havde jeg dælme ikke regnet, men
ok...

> Men Tracy, fik du klaret dit problem?

Nej det gjorde jeg desværre ikke....

/C.T.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-09-01 12:22

> Hej igen...
>
> Uha...Sikken da en debat............. det havde jeg dælme ikke regnet,
men
> ok...

Hehe... det skal man jo også en gang imellem...

> Nej det gjorde jeg desværre ikke....

Okay, men så må du jo fortælle lidt mere om hvad det er der ikke virker,
eller du er kommet frem til.. Virkde driverne ikke fra HP?

Fra : Christian Mygind

Dato : 23-09-01 13:19

> [...]

Netkortet SKULLE (jfr. MS' officielle liste) være PnP under Windows!

/Chr

Fra : Christopher Tracy

Dato : 23-09-01 14:45

Hej igen..

Jeg er ved at få en idé om at kortet er defekt

/C.T.

Fra : Christian Mygind

Dato : 23-09-01 15:01

"Christopher Tracy" <goldartist@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Jeg er ved at få en idé om at kortet er defekt

Er det et RENT TP-kort, eller har det flere udgange? Nogle kort med flere
udgang skal først fortælles hvilken udgang det skal bruge, før det virker -
lejlighedsvist med et dos-program, der skriver til korets EPROM.

/Chr