Optisk mus "ryster"
Fra : Thomas Finnerup

Dato : 22-09-01 12:56

Hej men'sker,

Jeg har sådan en Logitech Optical MouseMan Wheel. Ofte står musepilen
og ryster et par pixels frem og tilbage, indtil jeg flytter den lidt.
Ind i mellem er det også svært at flytte den i en bestemt retning, da
den godt kan finde på at hoppe et par pixels tilbage (igen indtil jeg
flytter den lidt).

Hvis jeg skal flytte musen hurtigt til siden, hopper den ofte tilbage
igen; ind i mellem ender det faktisk med, at den bliver flyttet lidt
den anden vej i stedet, hvilket er ret belastende hvis man f.eks.
spiller Counter-Strike.

Jeg har en helt almindelig, ensfarvet, rød musemåtte af filt (eller
hvad man skal kalde det). Er det ulemperne ved at have en optisk mus,
eller er min bare underlig?

- Thomas

Fra : Finn Jensen

Dato : 22-09-01 13:16

"Thomas Finnerup" <TF@Picco.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har en helt almindelig, ensfarvet, rød musemåtte af filt (eller
> hvad man skal kalde det). Er det ulemperne ved at have en optisk mus,
> eller er min bare underlig?

Det kan være din musemåtte. Prøv at sætte musen direkte på skrivebordet og
se om det ikke hjælper?
Ellers kan du bruge MS standard driver da Logitech er ehmm..ja?

--
Venligst
Finn Jensen

Fra :

Dato : 22-09-01 13:42

> Det kan være din musemåtte. Prøv at sætte musen direkte på skrivebordet og
> se om det ikke hjælper?
> Ellers kan du bruge MS standard driver da Logitech er ehmm..ja?

Har præcis samme mus og min gør det samme. har prøvet alle underlag, den
hopper stadig.
Min driver er den der ligger i xp så det skulle være godt nok.

Fra : Alexander

Dato : 22-09-01 15:48

Samme her, Logitech optical

det må være harware fejl.

Fra : WKB

Dato : 22-09-01 17:46

Samme problem her med en cordless optical :(
- Surt prisen taget i betragning!

Mvh
WKB

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 22-09-01 17:49

On Sat, 22 Sep 2001 18:46:27 +0200, "WKB"
<who_killed_bambi@hotmail.com> wrote:

>Samme problem her med en cordless optical :(
>- Surt prisen taget i betragning!

Hmm. Jeg kan godt se, at jeg skal købe mig en god, gammeldags
kugle-mus næste gang.

- Thomas

Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 22-09-01 18:04

In article <f4gpqtgjj99evf3j382jokbg4gimrcnnbv@4ax.com>, Thomas Finnerup wrote:

> Hmm. Jeg kan godt se, at jeg skal købe mig en god, gammeldags
> kugle-mus næste gang.
Jeg har nu aldrig haft problemer med min optiske Microsoft Intelli Mouse ting,
så måske er det bare et problem hos Logitech (det er vel også kun i nogle få
tilfælde ellers ville man vel have hørt mere om det)?

Mvh. Jonas

--
Have you saved your rainforest today?
- http://www.therainforestsite.com

Registered Linux user #198786 (http://counter.li.org)

Fra :

Dato : 22-09-01 18:12

> [...]
> så måske er det bare et problem hos Logitech (det er vel også kun i nogle

> tilfælde ellers ville man vel have hørt mere om det)?

Vil nu ikke kalde det få tilfælde, 1 tilfælde er enda 1 for meget. hvor kan
man klage over det??

Mvh

Jan

Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 22-09-01 18:19

In article <3bacc65e$0$259$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, jan-v@tdcadsl.dk
wrote:

> ting,
> få
>

> Vil nu ikke kalde det få tilfælde, 1 tilfælde er enda 1 for meget. hvor kan
> man klage over det??
http://www.logitech.com/ ?

Mvh. Jonas

Fra : Madsen

Dato : 22-09-01 20:34

Thomas Finnerup skrev:

> [...]
> en bestemt retning, da den godt kan finde på at hoppe et par
> pixels tilbage (igen indtil jeg flytter den lidt).

Har samme problem med samme mus.
Den kom til at køre en anelse bedre da jeg koblede den på PS/2 frem
for på USB-porten, og købte et hvidt mat skriveunderlag til den at
køre på. Stadig er den dog langt fra præcis nok til min smag, så jeg
skifter lidt rundt med en af de gamle med kugle. Jeg ærgrer mig over
at jeg ikke købte en optisk med ledning til USB i stedet for, men
sådan noget lærer man jo af.

--
Mvh Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Peter Jespersen

Dato : 22-09-01 22:49

On Sat, 22 Sep 2001 13:56:02 +0200, Thomas Finnerup wrote:

> [...]
>Ind i mellem er det også svært at flytte den i en bestemt retning, da
>den godt kan finde på at hoppe et par pixels tilbage (igen indtil jeg

Virker fint her i eCS, Linux og W2K....
Lyder som om det er underlaget der ikke reflekterer som det
skal! Den børnesygdom er ellers luget uf dor år siden!
Prøv at se om det ikke bliver bedre med et ganske almindeligt
stykke hvidt kopi/printer-papir...

Live long and prosper...
Peter Jespersen, Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
Answers: $1, Short: $5, Correct: $25, dumb looks are still free.