Lidt hjælp med installering af CoffeeCup H~
Fra : Allan Møller

Dato : 22-09-01 11:24

Jeg starter med at downloade CoffeeCup.tar.gz en mappe med navn /coffetemp
Derefter pakker jeg det ud med gzip CoffeeCup.tar.gz og tar CoffeeCup.tar
Indtil videre godt nok.
I mappen /coffeetemp ligger der nu en masse filer og nogle nye mapper er
lavet.
Derfra dobbeltklikker jeg op installationsfilen og installationsprogrammet
åbner.
Jeg vælge mappe til programmet og installere (tror jeg) Efter et splitsekund
kommer
installationsprogrammet frem og siger at det er installeret.
Men ...

Jeg kan ikke finde den mappe som jeg har valgt at installere programmet i og
ej heller nogen ikoner som
jeg kan starte programmet op med.

Dette er metoden til installere CoffeCup med ifølge CoffeeCups hjemmeside.
Er der nogen som kan hjælpe mig
med at komme videre da jeg savner en HTML editor.

--
... Allan ...

Fra : Claus Ladekjær Wilso~

Dato : 24-09-01 22:27

Mozilla er nu ret fin som html-editor, der kan du også redigere direkte i
koden. Men du skal normalt ind i dit bibliotek eller mappe fra en terminal
og finde den fil, som starter programmet. Det kan enten være en shell-fil
eller en binær fil. Du aktiverer den ved at skrive ./navn-på-binær-fil
Når det så virker, kan du lave dit ikon ved på skrivebordet at højreklikke
og vælge ny applikation el. lignende fra menuen (i kde). Derefter er det
ret windowsagtigt. Håber dette er en hjælp!

--
Greetings / Venlig hilsen
Claus Ladekjær Wilson