Børneridebog
Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 21-09-01 22:59

Hej.

For omkring et års tid siden lånte jeg en gammel børneridebog på biblioteket
og nu kan jeg ikke finde den igen. Jeg har desværre hverken navnet på
forfatteren eller titlen på bogen, men måske der er een derude, som kan
hjælpe alligevel?

Jeg vil skyde på, at bogen er fra starten eller midten af 70'erne - sproget
og tegningerne (som er meget enkle) kunne i hvert fald tyde på det (der er
ingen fotos). Den er trykt i sort og rød i et format, der er bredere end det
er højt. Selve indholdet er mest for børn og omhandler basal
rideundervisning (og muligvis pleje af hest), så vidt jeg husker.

Er der nogen, der kan komme med et bud?

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 21-09-01 23:38

"Trond Øyvind Hermansen" <oyvind.hermansen@iname.com> wrote in message
> [...]
> er højt. Selve indholdet er mest for børn og omhandler basal
> rideundervisning (og muligvis pleje af hest), så vidt jeg husker.

Hej Trond.
Kan det være "Vil du lære at ride" af Dorothy Henderson Pinch......... Denne
er skrevet i 1966 og er originalt fra Tyskland. Den tyske tittelen er "
Frohlicher Reitkurs fur kinder".
Hilsen Ditte

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 23-09-01 00:15

Hej Ditte.

Ja, det er faktisk meget muligt! Jeg vil gå på biblioteket a.s.a.p. og se om
de kan finde den. Tak.

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : Finn A. Hansen

Dato : 25-09-01 12:32

hej
Det er helt sikkert "Vil du lære at ride? af Dorothy Henderson Pinch. Jeg er
børnebibliotekar og rytter, og jeg har bogen selv. Den er lidt sød med de
små tegninger og måden den er skrevet på. Det er nemlig hesten selv, som
fortæller rytteren, hvordan det hele skal foregå. Du kan stadig låne den
rundt om i landet, og hvis dit eget bibliotek ikke har den, så kan de skaffe
den.

venlig hilsen

Elisabeth Bennetsen

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 29-09-01 14:23

"Finn A. Hansen" <villalulla@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> fortæller rytteren, hvordan det hele skal foregå. Du kan stadig låne den
> rundt om i landet, og hvis dit eget bibliotek ikke har den, så kan de

Kan jeg andet end sige "Tusinde tak!"!?

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 30-09-01 20:32

> "Finn A. Hansen" <villalulla@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
Hej Trond.
Bare velkommen. Det er godt at kunne være lidt behjælpelig.
Hilsen DItte