TDC BB: manglende IP adr. fra DHCP server
Fra : Frank Jensen

Dato : 21-09-01 22:53

Er der nogle som har problemer med at få tildelt en dynamisk ip-adresse
efter en rimelig tid når der kobles op. Min kommer først efter flere timer
og gerne efter kl. 22.

Frank Jensen

Fra : Martin Mollerup

Dato : 23-09-01 18:08

Ja. Jeg har samme problem jeg får som regel en ip efter ½-1 time. dvs. at
jeg som regel får en ip før jeg kommer igemmen til supporten!!

Fra : Jens

Dato : 28-09-01 09:20

Hej,

> Er der nogle som har problemer med at få tildelt en dynamisk ip-adresse
> efter en rimelig tid når der kobles op. Min kommer først efter flere timer
> og gerne efter kl. 22.

Jeg har i tirsdags fået installeret BB. Jeg har i skrivende stund ikke fået
tildelt en IP-adresse endnu. De har lovet at jeg mandag morgen vil blive
kontaktet af en supportmedarbejder. Såfremt han ikke får løst fejlen
benytter jeg mig helt klart af købelovens ret til at fortryde abonnementet
inden 14 dage. Jeg er fuldstændig chokeret over hvordan teledanmark
behandler private kunder - helt ærlig - kan det passe at det er i orden at
ens abonnement ikke virker i uger af gangen...

mvh Jens

Fra : Deaster

Dato : 28-09-01 09:49

"Jens" <no@name.sorry> wrote in message
> [...]
> behandler private kunder - helt ærlig - kan det passe at det er i orden at
> ens abonnement ikke virker i uger af gangen...

Hvad er det for en 14 dages fortrydelsesret du snakker om?

Jesper (Deaster)

Fra : Jens

Dato : 28-09-01 10:00

Hej Jesper,

> Hvad er det for en 14 dages fortrydelsesret du snakker om?

I følge købeloven har du ret til inden for 14 dage at fortryde et køb -
herunder også et BB abonnement. Jeg har allerede haft ringet til
kundeservice og fået bekræftet at jeg blot skal sende det skriftligt til
Tele Danmark, Vibekevej 13, 3400 Lillerød, hvilket jeg også gør på mandag
hvis det ikke kommer til at virke. Jeg vil ikke lade mig binde i en
uopsigelig BB aftale, hvor jeg potentielt kan komme til at betale i 6
måneder for noget som ikke virker, og samtidigt stå uden internet - helt
ærligt !!!

mvh Jens

Fra : Peter Brodersen

Dato : 28-09-01 10:51

On Fri, 28 Sep 2001 10:59:53 +0200, "Jens" <no@name.sorry> wrote:

>I følge købeloven har du ret til inden for 14 dage at fortryde et køb -

Det gælder kun fjernkøb.

--
- Peter Brodersen

Fra : Jens

Dato : 28-09-01 10:59

> Det gælder kun fjernkøb.

Gælder det så ikke et abonnement bestilt via telefon ? Jeg har allerede haft
kontakt med TeleDK og de har selv vejledt mig til hvad jeg skal gøre.

mvh Jens

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 28-09-01 21:48

Hej

"Jens" <no@name.sorry> wrote:

>Gælder det så ikke et abonnement bestilt via telefon ? Jeg har allerede haft
>kontakt med TeleDK og de har selv vejledt mig til hvad jeg skal gøre.

Hm - Man kan da ikke tænke sig at der er nogen der _ikke_ læser TDC's
betingelser, også alt det med meget små bogstaver, igennem når der
bestilles BB Faktisk så fremgår det meget tydeligt eet eller
andet sted i betingelser at der er 14 dages fortrydelssret ! - En
fortrydelsesret som TDC giver, uanset købeloven m.m.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Peter

Dato : 28-09-01 22:17

"Ole Rasmussen" <dont@mailme.net> skrev

> [...]
> andet sted i betingelser at der er 14 dages fortrydelssret ! - En
> fortrydelsesret som TDC giver, uanset købeloven m.m.

Naturligvis læser man de 17 sider med småt - gerne lige før man
går i seng...

Da jeg ændrede mit Nettid-abonnement til Netbasis fremsendte
TDC Internet A/S ganske rigtigt nogle vilkår, hvoraf der fremgår
en fortrydelsesfrist.

Da jeg indgik en aftale med TDC Tele Danmark A/S om
Bredbånd ADSL blev jeg derimod på intet tidspunkt oplyst om
en fortrydelsesfrist i det modtagne materiale. Kan du give en
*præcis* reference?

Et par links, hvor der dog ikke pt. står noget om fortrydelsesret:
http://www.teledanmark.dk/internet/bredbaand/bredb_vilkaar.htm
http://www.teledanmark.dk/internet/bredbaand/pdf/2002_bbvilkaar.pdf

(At det i øvrigt fremgår af sidstnævnte, at aftalen om Bredbånd
ADSL er indgået mellem kunden og TDC Internet A/S vil jeg
tillade mig at se stort på, da ordrebekræftelsen er udstedt af
TDC Tele Danmark A/S. Det kunne være, at dem, der har
udarbejdet vilkårsbrochuren, lige skulle få styr på, hvem der
juridisk set udbyder de forskellige produkter.)

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 29-09-01 15:20

Hej

"Peter" <peter_usenet2@REMOVETHIShotmail.com> wrote:

(om 14 dages fortrydelese frist)

>Naturligvis læser man de 17 sider med småt - gerne lige før man
>går i seng...

>Kan du give en *præcis* reference?

Æh hm, nja, ikke sådan lige på siddende fod, men mon ikke det var i den
fremsendte ordrebekræftelse det stod ? - skal kigge mig lidt omkring,
vender tilbage.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 29-09-01 16:25

Hej - igen...

>(om 14 dages fortrydelese frist)

Se nu begynder det jo at blive lidt pinligt for jeg kan faktisk ikke
umiddelbart finde det nogen steder ! - Men, jeg er 100 % sikker på at
jeg har læst det, og da jeg fik mit ADSL abb. i Mandags er det jo i
rimelig frisk erindring, og det eneste 'skriftsted' jeg har smidt ud er
ordrebekræftelsen, og jeg må derfor konkludere at det er dér det har
stået !

--
M.v.h. Ole®

Fra : Peter

Dato : 29-09-01 16:38

> [...]

> rimelig frisk erindring, og det eneste 'skriftsted' jeg har smidt ud er
> ordrebekræftelsen, og jeg må derfor konkludere at det er dér det har

Så let går det ikke

Din konklusion holder ikke vand: Jeg har stadig min ordrebekræftelse
(alle 3 sider) fra TDC Tele Danmark A/S, og heraf fremgår der *intet*
om en fortrydelsesret.

Du skulle vel ikke tilfældigvis (lige som jeg) have konverteret et
abonnement hos TDC Internet A/S og herved fået *deres*
fortrydelsesret at se?

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 29-09-01 22:43

> [...]

>Du skulle vel ikke tilfældigvis (lige som jeg) have konverteret et
>abonnement hos TDC Internet A/S og herved fået *deres*

Næh, det eneste jeg har konverteret i denne her sammenhæng er mit tele
abonnement fra ISDN til PSTN pga. af for stor dæmpning i kablerne, men
det kan vel ikke være dér det har stået ?

--
M.v.h. Ole®

Fra : Peter

Dato : 28-09-01 11:09

"Peter Brodersen" skrev

Snarere i følge Lov om visse forbrugeraftaler.

> Det gælder kun fjernkøb.

Ja, så forhåbentlig har han indgået aftalen pr. telefon,
hjemmeside, brev eller anden fjernkommunikation.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 28-09-01 11:21

On Fri, 28 Sep 2001 12:08:47 +0200, "Peter"

>Ja, så forhåbentlig har han indgået aftalen pr. telefon,
>hjemmeside, brev eller anden fjernkommunikation.

Det omhandler vel snarere et ordinært produkt, og ikke en
serviceydelse. Man kan jo ikke returnere serviceydelsen på samme måde
som med et produkt, man har fundet anderledes i forhold til
"kataloget".

--
- Peter Brodersen

Fra : Kadann

Dato : 28-09-01 11:31

Nu kan han jo strengt taget godt returnere "varen" i dette tilfælde
ved at opsige abonnementet, men det er nok mere noget i retning af
aftalebrud der skal på banen hvis det skal være helt korrekt.

Dog forstår jeg da godt at manden ikke vil indgå et 6 mdr. abonnement,
hvis han ikke er sikker på at det kommer til at køre. Det ville jeg
bestemt heller ikke.

Fra : Peter

Dato : 28-09-01 11:56

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> skrev i en meddelelse

> Det omhandler vel snarere et ordinært produkt, og ikke en
> serviceydelse. Man kan jo ikke returnere serviceydelsen på
> samme måde som med et produkt, man har fundet anderledes
> i forhold til "kataloget".

Jeg forstår din pointe, men Forbrugeraftaleloven beskytter også
forbrugere, der køber tjenesteydelser ved fjernsalg.

Husk i øvrigt, at fortrydelsesfristen på 14 dage (som udgangspunkt)
regnes fra den dag, kunden modtager underretning om, at der er
indgået en aftale.

Fra : Peter

Dato : 28-09-01 11:03

"Jens" <no@name.sorry> skrev

> Tele Danmark, Vibekevej 13, 3400 Lillerød,

Ikke Lillerød, men Hillerød.

Fra : Jens

Dato : 28-09-01 11:16

> Ikke Lillerød, men Hillerød.

Det lød ellers sådan Tak for det!

mvh Jens

Fra : Erik Agertoft

Dato : 29-09-01 20:03

On Fri, 28 Sep 2001 10:19:42 +0200, in dk.edb.internet.udbydere.xdsl
you wrote among other things:

>Jeg har i tirsdags fået installeret BB. Jeg har i skrivende stund ikke fået
>tildelt en IP-adresse endnu. De har lovet at jeg mandag morgen vil blive
>kontaktet af en supportmedarbejder

Jeg fik installeret ADSL af TDC den 19. september 2001 med 4 dynamiske
IP-adresser, men jeg har endnu (29. september) ikke oplevet, at
forbindelsen er stabil.
Jeg har problemer med at få tildelt en IP-adresse, det kan normalt kun
lade sig gøre tidligt om morgenen og lige før midnat, og på de
tidspunkter har jeg ikke så stort behov for at være koblet på.

Jeg har fejlmeldt problemet hos TDC, og de har da også bakset med
problemet som om det ene og alene var mit.
I går fik jeg besked på, at de have målt på min linie uden at finde
fejl, så jeg måtte ringe igen, hvis jeg stadig havde problemer.
Det havde - og har - jeg, så jeg ringede selvfølgelig igen.

Jeg fik så at vide, at TDC har problemer med deres DHCP-servere over
hele landet, hvilket er årsagen til, at bl.a. jeg ikke kan få tildelt
en (mine 4) IP-adresser, og derfor heller ikke kan få forbindelse til
internettet.

Jeg spurgte i øvrigt, om jeg kunne have læst om det ét eller andet
sted, men jeg fik at vide, at de kun meldte alvorlige problemer ud.

Jeg har så talt med TDC's Kundeservice og aftalt, at jeg skal kontakte
dem, når min forbindelse er stabil, hvorefter jeg vil få refunderet
abonnementet for den periode, hvor jeg ikke har været tilkoblet, som
jeg kunne forvente.

Det vil jeg selvfølgelig gøre, og det vil jeg da opfordre alle andre -
nye som gamle, abonnenter - til også at gøre. (Jeg ved tilfældigvis,
at der er "gamle" abonnenter, som p.t. også oplever problemet, efter
at det ellers har kørt stabilt).

Efter at have læst denne tråd vil jeg dog overveje helt at opsige mit
abonnement og måske vælge Tiscali.

Men jeg valgte nu TDC, fordi jeg forventede, at jeg havde fat i en
stabil og seriøs udbyder.

Mvh
Erik