49-50 graders varm AMD Atlon 1333 Cpu.
Fra : Tim Frølich Pedersen

Dato : 21-09-01 22:24

Hej den er ca så varm hele tiden! Er det for meget ? Og kan den evt. tage
skade af det ? Hvad er max temp ?

Hilsen Tim

Fra : Rasmus A. Nielsen.

Dato : 21-09-01 23:30

"Tim Frølich Pedersen" <dsl52001@vip.cybercity.dk> skrev:

> Hej den er ca så varm hele tiden!

Det er meget normalt.
Prøv evt. at sænke Vcoren ude i BIOS. Min T-Bird 1400 kører fint ved 1,65 V
(Ifølge VIA's Hardware monitor), hvilket bringer max temperaturen ned på 50
grader. IDLE ligger pt. på 26 grader da jeg benytter dette lille program:
<http://www.naggelgames.de/vcool/VCool_17.zip>

> Er det for meget ?

Nej.

> Og kan den evt. tage skade af det ?

NEJ!

> Hvad er max temp ?

96 grader.

--
Rasmus.

Fra : Tim Frølich Pedersen

Dato : 21-09-01 22:51

"Rasmus A. Nielsen." <rasmus@bbservice.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
50
> grader. IDLE ligger pt. på 26 grader da jeg benytter dette lille program:

Tak for et hurtigt svar !!

Fra : kelloggs

Dato : 22-09-01 00:44

"Rasmus A. Nielsen." <rasmus@bbservice.dk> wrote in message

> [...]
50
> grader. IDLE ligger pt. på 26 grader da jeg benytter dette lille program:

Kanon link, min cpu faldt fra 53 grader til 43 grader
Du eller andre kender vel tilfældigvis ikke et lignende program som kan
bruges på en AMD K6-2 ?

Fra : Rasmus A. Nielsen.

Dato : 22-09-01 04:51

"kelloggs" <hip1234@hotmail.com> skrev:

> Kanon link, min cpu faldt fra 53 grader til 43 grader

Og bruger du ikke din PC ret meget, så skulle den da gerne falde
yderligere... ;)
MiIn 1400 Mhz T-Bird kan ved alm. netsurf falde helt ned til 20 grader.

> Du eller andre kender vel tilfældigvis ikke et lignende
> program som kan bruges på en AMD K6-2 ?

Nej, desværre ikke.
De programmer jeg kender virker kun på VIA chipsæt's i den nyere ende.

--
Venlig hilsen: Rasmus.
=======================

Fra : Peter Bleiken

Dato : 22-09-01 10:43

On Fri, 21 Sep 2001 23:23:55 +0200, "Tim Frølich Pedersen"
<dsl52001@vip.cybercity.dk> wrote:

>Hej den er ca så varm hele tiden! Er det for meget ? Og kan den evt. tage
>skade af det ? Hvad er max temp ?

prøv at kigge på www.tomshardware.com der er faktisk en "sjov" video
om cpu'er og hvad de kan tåle...

/Peter Bleiken
http://www.bleiken.com/

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 22-09-01 10:53

Ja det ser godt ud da amd'en ryger en pot.

Mvh
Thomas

Fra : Freaken

Dato : 23-09-01 12:58

Sæt et link ind så folk lettere kan finde sekvensen.
Freaken.