Gummimåtter m.v.
Fra : Liz

Dato : 21-09-01 21:18

Hej NG'en,

Hjælp ønskes!

1. Er der nogen derude der ved noget om gummimåtter som staldunderlag, evt.
halm måtter, og hvor man kan købe dem,
pris etc.? Er der evt. nogen der har nogle brugt til salg? Ca. 10m2.

2. Om hvor man køber de billigste spåner - jeg har lige givet 65,- incl.
moms for en balle ved KFK.

3. Om ovntørret hø, tror jeg nok det hedder, - meget lækker silkeblod stads
der ligner hø og som elskes af allergi heste?

Tak for hjælæpen

Mvh Liz

Fra : Lilian Hansen

Dato : 21-09-01 22:46

Hej Liz

Jeg ved desværre ikke noget om gummimåtter, men spåner og allergi - det ved
jeg MEGET om. Jeg købte før i tiden mine spåner hos Tommy Mikkelsen Spåner.
Nu ved jeg jo ikke hvor du bor, men jeg bor i sydsjælland. Hans spåner er
behaanlet på en sådan måde, at de er ideelle for allergiheste. De støver
stort set ikke. Og så koster de 48 kr. incl moms, hvis du tager 3 paller (54
stk) ad gangen. Muligvis billigere hvis du tager flere og måske lidt dyrere
hvis du tager mindre, men stadig billigere end det du lige har købt.
Jeg er nu selv begyndt, at købe mine spåner et andet sted, men jeg ved ikke
om jeg her må oplyse hvor, men det kan jeg da undersøge. Der er de endnu
billigere.

Desværre ved jeg heller ikke noget om det hø du nævner, men jeg kan fortælle
dig, at hvis det er for at skåne/hjælpe en allergihest, kan du sagtens
"nøjes" med at vande "alm" hø. Men det kan jo også være, at det er fordi du
syntes det andet er så lækkert!
Jeg har en allergihest og hun får vandet alt sit økologiske hø. Hun elsker
det. (Hun har ingen symptomer haft siden jeg startede på det for over et år
siden.)

Håber du kan bruge mit indslag.

KH Lilian

Fra : Liz

Dato : 22-09-01 21:47

Hej Lillian,

Tak for svaret. Har lige fået at vide at DLG er billigere også. Og
Sydsjælland er lidt langt væk - jeg bor i Nordjylland!
Jeg vander også høet, og hestene nyder det, også dem uden allergi. Det er
bare det, at jeg har så ondt af ham der bare får
vådt hø og intet andet til at gumle på om natten pga spåner på gulvet. De
andre få meget let fugtige halm til at undersøge og gumle på - fugtig for at
holde støvet ned. De går jo side om side men i hver deres boks.
Her til vinter, med frost og is på vandet, er det meget koldt når jeg dypper
høet morgen og aften, så jeg tænkt at det "lækker" hø, kunne være en
løsning. Og så var jeg fri for at lege "isbryder"!!.

Jeg håber at din allergi hest fortsætter med at have det så godt. Min er
desværre ret langt ude - er på vaccinationer suppleret
med binyrebarkhormon (skidt stads). Jeg overtog ham for 2 år siden og
allerede på det tidspunkt var det klart at han var "syg" sandsynligvis pga
fortidens vanrøgt. Da politi hentet ham vidste de ikke hvad farver han var,
(han er skimmel) og det tog næsten 9 mdr. inden han var kommet sig så meget
at han kunne sælges. Så kun det bedst er godt nok for ham nu.
Måske dumt af mig, og bestemt dyrt, men hesten (det er en hingst) er så
lydig, venlig og trofast at det halve kunne være nok. Og det er ikke forbi
han har mistet hans temperament, (spirit) eller har været kuet. Sådan er
han bare.

Venlig hilsener og vrinsker

Liz

Lilian Hansen <lhansen@house-of-hansen.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3babb67c$0$270$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 22-09-01 23:47

Hej Liz.
Det ser ud til at du har en drøm af en hest - hvis man lige ser bort fra at
han døger med sygdom. Jeg håber du finder fram til en løsning som både din
pengepung og hesten kan leve med, så du får mange gode år sammen med ham.
Hilsen Ditte

Fra : tnf

Dato : 23-09-01 16:45

Gummimåtter???

De er nemme at få fingerne i.
Daf ud til en landmand der bygger løsdrift. Der kan du sikkert få et par
måtter for en kasse øl.

tnf