Athlon versioner ?
Fra : mf

Dato : 21-09-01 17:03

Er der noget med at der kommer en ny udgave af Athlon (Athlon 4 / Palomino)
nu her meget snart, eller er der længe til det endnu ?? Kan den køre på de
eksisterende Athlon bundkort ?

Claus

Fra : mf

Dato : 21-09-01 17:07

ahhhh fandt den på edbpriser som Athlon MP - kommer den ikke i hurtigere
versioner end 1200 ? Og prisforskellen til en Thunderbird suger da totalt
!!!

Fra : Bashful

Dato : 21-09-01 18:13

Hej Claus,

Jeg mener også at MP'eren er den samme processor som Palominoen, flere
steder står disse to processorer også refereret som en og samme. Men MP står
for Multi Processor eller sådan noget, og er designet til at køre dual
systemer som den almindelige Thunderbird ikke kan.... Så vidt jeg er
orienteret!

Der skulle komme en ny processor snart der går under navnet Palomino - den
skulle komme her til efteråret.... jeg ville have fundet et link og sat ind
her, så du kunne set et roadmap over de kommende processorer fra AMD, men
jeg er lige blevet lidt rundt på gulvet over deres nye design!! Se
selv efter: www.amd.com

MVH

Kasper

Fra : Karsten Vinding

Dato : 21-09-01 22:40

Bashful wrote:

> [...]
> for Multi Processor eller sådan noget, og er designet til at køre dual
> systemer som den almindelige Thunderbird ikke kan.... Så vidt jeg er

Det kan den nu godt, den er bare ikke så god til det som MP/palomino på
nogen områder. Dual boardets BIOS skal også understøtte TB.

> [...]
> her, så du kunne set et roadmap over de kommende processorer fra AMD, men
> jeg er lige blevet lidt rundt på gulvet over deres nye design!! Se

Ifølge de seneste informationer på JC's nyhedsside, og the Inquirer, er
Palomino (der nok kommer til at hedde Athlon XP...), lige på trapperne,
og kommer i op til en 1,53GHz version til at starte med.

Prisen bliver nok lidt højere end for TB (XP yder jo bedre), men nok
ikke lige så høj som for MP processorerne.

--
Mvh, Karsten.
http://www.vinding.adsl.dk

Vil du hjælpe med at søge efter en kur for kræft? Så kig ind på:
"http://www.ud.com", og tilmeld dig United Devices projektet.

Fra : Bashful

Dato : 21-09-01 18:16

Det lykkedes nu... imponerende hvad en søgning kan gøre... her er AMD's
roadmap:
http://www.amd.com/us-en/Processors/TechnicalResources/0,,30_182_608,00.html

Fra : Bashful

Dato : 21-09-01 19:27

Jeg skriver lige for tredje gang også, har netop fundet denne nyhed på
nettet, der står at Palominoen kommer den 12. oktober.... læs selv resten:

http://www.theregister.co.uk/content/3/21825.html