Alene hjemme - problemet løst :-)
Fra : Ann K.

Dato : 10-01-01 11:06

Hejsa.
Kan I huske at jeg for et par mdr. siden fortalte om Chico, som var så angst
at han var på lykkepiller???
Nu er man ved at trappe dem ned - dvs han får en halv pille hver anden dag -
og han trives ))
I går lå han helt stille og sov, mens fam. var væk i næsten 2 timer!!!

Nye vaner i hele familien... en (meget) mere konsekvent linie i
omgangsmåden - også hos fam.s børn - og bunker af aktivering, var
løsningen...
Indrømmet, det lyder let, men hans damemenneske har måttet lægge alle sine
arbejdstider om (ret svært, når man er ansat på et plejehjem!!!!!), børnene
har fået en god og pædagogisk forklaring på, hvad der sker med Chico, når
han bliver bange = de synes det er synd for ham og vil gøre _alt_ for at
hjælpe
Der var altså tale om en helt basal usikkerhed for Chico, om hvem, hvad,
hvordan... og det er nu på plads!
Allerbedst er at fam. ikke på noget tidspkt har følt, at de har været udsat
for bebrejdelser for dårlig behandling af deres hund... i stedet har focus
været at Chico er noget anderledes end, hvad man kunne vente (en blanding af
2 meget forskellige temperamenter - lab. og sib. husky) - og det er det, man
har taget udgangspkt i under bla. tilrettelæggelsen af de forsk.
aktiveringsøvelser...

Chico er efterhånden så selvsikker, at han, stille og roligt, er ved at,
skabe sig en lederrolle blandt den flok hunde, vi møder, når vi går tur på
volden
Og helt ærligt - jeg ville være tryg ved at have ham som leder... både Dise
og Sif er i hvert fald!!!!

Mvh Ann

Fra : Louise og Frederik

Dato : 14-01-01 11:04

Det er bare den bedste historie - jeg er så glad på dine vegne. Vores Blacky
er også gået fra en angst og nervøs hund, til en selvsikker "fører-hund". Vi
har haft den i terapi hos Annie Vestberg Olsen (hende fra tv) i over 4
måneder. Vi måtte sælge vores campingvogn, for at få råd til behandlingen -
men det har været alle pengene værd. Bare det at opleve, hvordan naboens
Bongo har fået respekt for Blacky... (-og det har vi også)

Mvh. Blacky og hans mennesker

Fra : Viggo Mortensen

Dato : 13-01-01 20:36

Kære Louise og Frederik

Lige en indskudt bemærkning: Jeg har selv erfaring med Annie Vestberg Olsen
og jeg må indrømme at hun er den rene mirakelmager. Men når det er sagt så
er priserne altså lidt pebberede...

Med de venligste hilsner
Viggo Mortensen