friendly urls (part 3) :)
Fra : Danni Finne

Dato : 21-09-01 16:02

Jeg vil gerne have navigationen på min site til at således ud:

http://blah.dk/webprogramming/php/ex/

Sådan så det på en måde kommer til at 'opføre' sig således:

http:/blah.dk/?id1=webprogramming&id2=php&id3=ex

Sådan som f.eks. http://mbn.dk har det...

Hvordan gør jeg det?

Jeg har min side liggende hos dht.dk, så jeg har adgang til .htaccess...

--
Danni

Fra : Thor Dreier

Dato : 21-09-01 16:30

"Danni Finne" <danni@finne.dk> wrote in message
> Sådan som f.eks. http://mbn.dk har det...

Hvis du vil have det som mbn har det, hvorfor kigger du så ikke bare på de
eksempler du finder på mbn's side:
http://mbn.dk/Apache/rewrite_eks/

--
http://dreier.nu/
Det er bedre at være destruktiv på en konstruktiv måde,

Fra : Danni Finne

Dato : 21-09-01 16:58

> Hvis du vil have det som mbn har det, hvorfor kigger du så ikke bare på de
> eksempler du finder på mbn's side:
> http://mbn.dk/Apache/rewrite_eks/

Duuh!

Jeg har kun kigget under http://mbn.dk/PHP/fakebib/ :/

Mange tak...

--
Danni

Fra : Dennis Hansen

Dato : 21-09-01 16:33

On Fri, 21 Sep 2001 17:02:10 +0200, "Danni Finne" <danni@finne.dk>
wrote:

> [...]
>
>http://blah.dk/webprogramming/php/ex/
>
>Sådan så det på en måde kommer til at 'opføre' sig således:

Prøv at lave en fil som denne :

<?php
   list($en, $to, $tre ) = explode('/', substr($PATH_INFO,1));
   echo "En: $en <br>To: $to<br> Tre: $tre";
?>

kald den som
/siden/dav/med/dig/

Det skulle virke,
Mvh
Dennis

Fra : Danni Finne

Dato : 21-09-01 16:59

> kald den som
> /siden/dav/med/dig/

Jeg ville jo netop gerne hoppe 'siden' scriptet over :)

anyway løsningen står hos mbn.dk selv... det gælder bare om at kigge
ordentligt efter.

--
Danni