Nogen der har noget gammelt hardware ligge~
Fra : Kim Bendtsen

Dato : 21-09-01 13:39

håber ikke dette er helt OT.....

Hej

dette er måske helt håbløst, men det skal have en chance...
Problemet er det at jeg har en gammel 486-dx2 66 som mildest talt ikke har
for meget regnekræft (cpu'en er lige stået af :-/ ) eller hukommelse. Jeg
vil gerne have opgraderet den til noget lidt hurtigere så hvis der er nogen
der ligger inde med noget gammelt hardware som de ikke bruger til noget
alligevel, så kan jeg nok bruge det.

hvis nogen ligger inde med en gammel pentium processor+motherboard som de
vil af med så...
men ellers vil det være fint hvis jeg kunne få opgraderet til

100 MhZ processor (til 486 dx model)
16/32/64 MB ram (har pt 8 én MB moduler)

Det skal lige nævnes at jeg er villig til at betale for forsendelse, men det
er også det eneste. (sådan er det at være studerende)
Hvis nogen har noget gammelt hardware til at ligge som I tror jeg kan bruge
så mail til mig på kimbendtsen@hotmail.com

vh
Kim (Aalborg)

ps - hvis denne nyhedsgruppe kun er til hardware spg så kan I lige fortælle
mig om det er en slot eller socket som min cpu sidder I

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 21-09-01 13:50

"Kim Bendtsen" <kimbendtsen@hotmail.com> wrote in

> ps - hvis denne nyhedsgruppe kun er til hardware spg så kan I
> lige fortælle mig om det er en slot eller socket som min cpu
> sidder I

Det er en socket 1, 2 eller 3. Alle tre understøtter 486DX2, men de er
ikke indbyrdes kompartible. Du skal altså finde ud af hvilken socket
dit motherboard har.

Du kan se mere om hvilke processorer du kan benytte, her:

http://users.erols.com/chare/486.htm

--
Kent Oldhøj - Dansk OverclockingFAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Kim Bendtsen

Dato : 21-09-01 14:37

From: "Kent Oldhøj" <wol@oldhoj.dk>

> Det er en socket 1, 2 eller 3. Alle tre understøtter 486DX2, men de er
> ikke indbyrdes kompartible. Du skal altså finde ud af hvilken socket
> dit motherboard har.

tak for linket..
Det er en socket 1 motherboard.

btw: der står direkte på processoren at den er windows kompatibel

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 21-09-01 15:40

Den rigtige gruppe er måske dk.marked.privat.edb

Mvh.
Mikael