2 gange lyd
Fra : kcdc

Dato : 21-09-01 10:19

Hej alle i NG:

Jeg undrer mig over om det er muligt at ha aktiveret 2 lydkort i maskinen på
een gang, jeg har et onboard lydkort på mit Soltek SL75-KAV og et SB Live
1024.

Og jeg står og mangler en ekstra udgang, kan jeg aktivere onboard kortet og
bruge også?

/kcdc

Fra : Lobaloba

Dato : 21-09-01 12:25

sansynligvis ikke - du kan dog købe et adabter stik der giver dig mulighed
for at sætte 2 enheder til din udgang på kortet.

-bla bla -

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 21-09-01 12:35

On Fri, 21 Sep 2001 11:19:01 +0200, "kcdc" <kcdc80@hotmail.com> wrote:

> [...]
>1024.
>
>Og jeg står og mangler en ekstra udgang, kan jeg aktivere onboard kortet og

Normalt skulle det ikke være noget problem at have to lydkort i samme
maskine, så længe de bruger forskellige IRQ'er, DMA'er, etc. Det kan
måske give driver-problemer at have to _ens_ lydkort i en maskine, men
det er jo heller ikke tilfældet her.

- Thomas

Fra : kcdc

Dato : 21-09-01 13:44

OK, nu har jeg fået aktiveret begge kort, men hvordan skifter jeg mellem
onboard lydkortet og SB Live kortet, jeg kan ikke lige finde nogle
indstillinger som lader mig vælge lydkilde........

/kcdc