Fejldiagnose behandling.
Fra : Lars Hult

Dato : 08-01-01 14:26

Hvis ens hund er blevet fejldiagnostiseret / behandlet af en dyrlæge,
har man mulighed for at kræve ens penge tilbage.

hilsen Lars

Ejer af hunden der "kun" havde livmoderbetændelse.

Fra : Mari

Dato : 08-01-01 20:07

"Lars Hult" <lhu@codan.dk> skrev i en meddelelse news:iej66.109$LD5.4889@news.get2net.dk...
> Hvis ens hund er blevet fejldiagnostiseret / behandlet af en dyrlæge,
> har man mulighed for at kræve ens penge tilbage.

Mon ikke du skal igennem Den danske dyrlægeforening med en klage
og dokumentere, at fejlbehandlingen ikke er hændelig, før der kan
blive tale om at kræve erstatning (tilbagebetaling).

Optakten til livmoderbetændelse kan ligne andre lidelser. Så du får
nok svært ved at skaffe dokumentationen. Eller hva' ??

--
Venlig hilsen
M a r i a n n e H a n s e n

Fra : John

Dato : 08-01-01 21:03

Hej Lars.

Du kan indsende en skriftelig klage over den pågældende
dyrlæge til Veterinær - og Fødevaredirektoratet. Herunder
vil din sag blive behandlet i Det Veterinære Sundhedsråd.

Bekendtgørelse af lov om dyrlægegerning m.v. danner grundlag
for klageretten, og er sidst revideret i 1999.

Der står bla.:

§3.Det veterinære sundhedsråd afgiver udtalelser om veterinære
spørgsmål på begæring af en offentlig myndighed eller af parter
i straffesager og borgerlige sager, hvorunder sådanne spørgsmål
opstår.

§ 11. Såfremt der er grund til at antage, at en autoriseret dyrlæge
som følge af mangelfuld sjælstilstand, jf. § 5, stk. 5, eller på grund af
udvist grov uduelighed ikke fremtidig vil udøve sin virksomhed på
forsvarlig måde, kan autorisationen fratages ham.

Det nytter ikke at indsende en klage til DDD, da de ikke må tage
part i en klagesag førend Det Veterinære Sundhedsråd har gennemgået
sagens akter.

Nethilsen
John.

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 08-01-01 21:40

Hej
Har selv haft en schæfer, som blev fejlbehandlet og hvor dyrlægen herefter
ville aflive hunden. Tog kontakt til en anden dyrlæge, som her fortalte mig
at min egen dyrlæge, havde fejlbehandlet hunden. Og han hjalp mig videre til
at føre en sag i DDD. Sagen vandt jeg og hunden blev ikke aflivet. *S*

Hilsen Joan

Fra : Lars Hult

Dato : 15-01-01 10:00

Hej Joan

Hvad var formålet med sagen, var det for at få placeret et ansvar eller
for at få de penge der betalt for fejlbehandlingen tilbage.?

Hvor stort et arbejde er der i sådan en sag.?

Det var da dejligt at du kunne beholde din hund?
Vores Sasha ligner 2 uger efter hendes operation en hund der er blevet 5 år
yngre.

hilsen Lars

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 15-01-01 14:58

Hej Lars
Formålet var at få placeret et ansvar. Skidt med pengene, de var jo allerede
givet ud.
Dyrlægen som fejlbehandlede, ville nemlig ikke erkende at det var en fejl.
Han mente at min hund ikke var noget værd pga HD.
Først skal du jo kontakte en anden dyrlæge, så han kan bedømme (hvis du da
ikke allerede har gjort det?)
Du skal skrive hele forløbet ned, som du ser det.
Må hellere spørge dig, hor henne du bor??? For måske du kunne bruge den
dyrlæge, som også hjalp mig?
Han kan så også fortælle dig hvordan og hjælpe dig videre i sagen.

Hilsen
Joan

P.s Syns ikke der er meget arbejde ved det

Fra : Lars Hult

Dato : 16-01-01 15:29

Vi har haft en ny dyrlæge på Sasha og det var ham der mente at hun
sagtens kunne overleve en operation for livmoderbetændelse
(hvilket hun gjorde og har det helt fint nu)
i modsætning til Landbohøjskole der i sommer mente det var hendes
lever der var stået af, de mente hun kunne leve max 14. dage
og her mellem jul og nytår fandt de så ud af at hun havde livmoderbetændelse
(skulle ha' haft det ca en uge), men at hun ikke ville overleve en operation
p.g.a. hendes "dårlige" lever.
Det skal nævnes at vores nye dyrlæge tog prøver af blod og lever og hunden
fejler intet.
Han mener at hun i hele forløbet "kun" har haft livmoder betændelse og
skulle have været behandlet for det.

Vores nye dyrlæge sagde dog til os, at han ikke var meget for at
"kritisere" andre dyrlæger. (er det noget kollegialt i de brancher?)

Mit ? er bare skal jeg gøre mere ved sagen,
Landbohøjskolen er jo en undervisnings institution, de kunne vel lære af
denne sag.

Fra : Jo-Ann

Dato : 16-01-01 21:33

Hej Lars !

Jeg er ikke dyrlæge...men lige præcis det med leveren...det er "noget
underlig noget".

Jeg har en hund som har epilepsi. Han er på medicin. Medicinen er noget hård
ved leveren...så vi har selvfølgelig fået taget blodprøver jævnligt for at
tjekke denne...

Der er så sket det underlige...at de der levertal (værdier) var meget
svingende. Ja, og det mest underlige var, at når hunden havde det godt...så
var talene rigtig skidt..havde han det skidt...så var de faktisk meget
gode...underlig ikke ??

Nå, men den eneste "logiske" forklaring jeg har kunne få, at min hun har en
sund og rask..men UNORMAL lever...en lever som så og så "kan gøre sig
mærkelig". Når der er noget galt, kan den producer en helt masse af et
bestemt..øhh..enzym mener jeg det hedder, tja, og så kan man faktisk ikke se
i blodprøven at der er noget galt...når så den har fået sig selv
stabiliseret...ja, så stopper den med det igen...og så bliver tallene
forkerte !

Jeg har et ret "indviklet" brev fra en dyrlæge...hvis du er interesseret i
måske at læse det, så skriv til mig på min email.

Mvh

Jo-Ann

P.S. men mener dog også at det må være til gavn for KVL at få at vide at de
har lavet en fejl !!

Fra : Ann K.

Dato : 16-01-01 23:49

Hejsa.
Jeg ved skam godt at KVL har (mange) gode dyrlæger - og dyrepassere... men
ville alligevel aldrig betro dem så meget som en eneste af mine katte eller
hunde - undtagen i yderste nødstilfælde!!!!
En dyreklinik, der har folk ansat, som først opdager at den kat, der er
indleveret til sterilisation, faktisk burde have haft en kastration, EFTER
at man har skåret i den... og undret sig over, hvor livmoderen mon var....
Det siger vel alt!!!???
Næ, nej - mine dyr er sq* mere værd!!!!

Mvh Ann

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 16-01-01 21:22

Hej Lars
Hvis jeg var dig, så ville jeg nok gøre mere ved sagen. For som du selv
siger, landbohøjskolen er en undervisnings institution og at de ville kunne
lære af denne sag. Det er jeg meget enig i.

Og ja dyrlæger vil helst ikke kritisere hinanden, men helt ærligt så er det
noget pjat, for alle kan jo begå fejl og burde så også tage ved lære deraf.

Hilsen
Joan