CC USB/Ciscorouter
Fra : Jesper Sloth

Dato : 21-09-01 07:44

Hej

Jeg skal lige spørge fra min nevø som overvejer at få ADSL ved CC, skal han
få med USBModem eller Ciscorouter, hvad er fordelene ved den ene frem for
den anden. Og så lige et spørgsmål mere, er der nogle problemer med CC's
ADSL eller køre det bare der udad??

--
(@@)
-----o00o-(_)-o00o--------

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 21-09-01 09:47

"Jesper Sloth" <jesper.sloth@mail.nospam> wrote in message
> [...]
> den anden. Og så lige et spørgsmål mere, er der nogle problemer med CC's

USB modem bliver WAN adressen tildelt direkte til PC'en der er tilsluttet.
Dvs. ikke noget roderi med NAT entries. Dog skal du anvende Internet delings
software hvis forbindelse skal bruges af flere PC'ere.
Bemærk at det her kraftigt anbefales at PC'en vil blive udrustet med noget
firewall.

Router er bedst hvis internetforbindelsen skal bruges af mange, man kan
desuden bruge NAT til at lukke for porte som evt. trojaner anvender. NAT
skal dog opsættes hvis man ønsker at hoste spil, Netmeeting (som stadig
fungerer ret dårligt med NAT), ICQ osv.

Hvis vi kigger på stabiliteten af linjen kan jeg ikke tale for alle, men min
linje (Glostrup Central) har kørt 24/7 siden jeg fik den 3 mdr. siden.

--
Bjarke Andersen

Fra : alwresuihalert

Dato : 22-09-01 11:56

snip
> [...]
> den anden. Og så lige et spørgsmål mere, er der nogle problemer med CC's

Routeren virker med stort set alle styresystemer og er bedst, hvis han har
tænkt sig at have flere PC'er på linjen på et tidspunkt. Han skal have et
netkort til at slutte routeren til.

USB er nemmest hvis han fx kun skal have 1 Win98 bærbar på og ikke har noget
PCcard netkort.