Decimaltal med komma i SQL-kald
Fra : Bjarni Mortensen

Dato : 21-09-01 08:27

Jeg har en Dataflex tabel, hvori der indgår nogle felter med decimaltal,
hvor ,(komma) anvendes som decimaltegn.

Når jeg anvender min SQL-query'er til at sende en SQL streng f.eks:

select vardi from tabelnavn

får jeg: vardi = 2,70

Hvis jeg gør det samme i ASP f.eks.

<%
Conn.Open "DSN=DataFlex; UID=; PWD="
sql="select vardi from tabelnavn"
Set RS = Conn.Execute(sql)
Do While not RS.eof %>
Response.write RS("vardi")
RS.MoveNext
Loop
RS.close
Conn.close
%>

får jeg vardi = 270 (altså uden komma)

Hvad går der galt??

/bjarni

Fra : Nils

Dato : 21-09-01 21:31

On Fri, 21 Sep 2001 08:26:42 +0100, "Bjarni Mortensen"
<bjarni@mortensen.as> wrote:

>Jeg har en Dataflex tabel, hvori der indgår nogle felter med decimaltal,
>hvor ,(komma) anvendes som decimaltegn.
>
>Når jeg anvender min SQL-query'er til at sende en SQL streng f.eks:

-- klip --

>får jeg vardi = 270 (altså uden komma)
--klip--

Det skyldes øjensynligt, at sproget i IIS ikke er sat op til dansk...

Nils

Fra : Bjarni Mortensen

Dato : 22-09-01 10:08

Nils wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
-- klip --
> Det skyldes øjensynligt, at sproget i IIS ikke er sat op til dansk...
> Nils
--klip--
Hvordan gør jeg dette?

Sproget i Start->Settings->Control Panel->Regional Settings er sat til
Danish.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne