Lydkort, Prøver igen !!
Fra : Mikkel Olsen

Dato : 21-09-01 06:45

Hej NG.

Jeg skal have en erstatning for mit gamle SB16 ISA, da der ikke er ISA-slot
i mit nye Asus a7v133.

Hvad skal jeg købe ???

Jeg skal kun høre lidt mp3 og stiller ikke specielt store krav, dog skal der
ikke være knas og det skal være til at få nye drivere. (jeg kører WIN2K).

Jeg har hørt så meget om problemer med Sound Blaster og de nye bundkort.

Hvad kan I anbefale mig ???

Hvad skal jeg være forsigtig med/være på vagt over for ??

Alle forslag modtages her i NGén og på min mail.

God weekend

Fra : Joergen M. Joergense~

Dato : 21-09-01 07:20

Hej Mikkel
Jeg anbefaler generelt SoundBlaster. Det er generelt helt problemfrit fx med
PCI 128, men ellers ville jeg nok gå efter de små Live! kort de har, enten
Live 1024 eller Live Player 5.1.

Jørgen

Fra : busted123

Dato : 21-09-01 08:34

Jeg har stor glæde af mit Terratec DMX xfire 1024.
Jeg har dog før haft et Soundblaster Live som også virkede uden problemer,
men skiftede det ud med Terratecs, da jeg skulle bruge en optisk udgang.

Hilsen
Peter

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 21-09-01 15:52

"busted123" <busted123@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har stor glæde af mit Terratec DMX xfire 1024.
> Jeg har dog før haft et Soundblaster Live som også virkede uden problemer,
> men skiftede det ud med Terratecs, da jeg skulle bruge en optisk udgang.

Det kan jeg tilslutte mig, det er et rigtigt godt kort til prisen, dog har
jeg måttet arbejde lidt med at få det til at virke optimalt under win2000,
men nu kører det som i .....
Det giver virkeligt meget for pengene.

--
// Søren Hjelholt

"Døm din succes ud fra, hvad du har opgivet for at opnå den" - Dalai Lama

Fra : Malte P. Øhlers

Dato : 22-09-01 22:21

"Mikkel Olsen" <Henning-legaard@wanadoo.dk> wrote in message
[...]
> Hvad skal jeg købe ???
[...]
> Hvad kan I anbefale mig ???
[...]

Hej,

Jeg har selv lige bestilt et "Terratec SiXPack 5.1+, Retail" fra
www.bygpc.dk til 799kr. Efter at have læst om flere glade bruger og anmelder
<g> (www.deja.com, www.3dsoundsurge.com, www.hardware-test.dk, m.fl.)

Jeg har noglelunde samme behov som dig så jeg tror også du vil kunne bruge
det.

Du kan evt. også se på lillebroren "Terratec DMX - XFire1024" til 492kr
(www.edbpriser.dk).

Venlig hilsen

Malte P. Øhlers
Tlf.: +045 22121101