NTLDR hvad betyder det når der bootes ?
Fra : niko

Dato : 20-09-01 20:42

Fra : Guru

Dato : 20-09-01 21:06

Det betyder at din Windows NT eller Windows 2000 installation ikke vil boote
op.

Den kommer når en NTFS formateret harddisk har mistet boot oplysningerne.

MVH
The Guru
" niko" <zillen@privat.dk> skrev i en meddelelse

Fra : niko

Dato : 21-09-01 18:00

Tak for svaret - hvad gør jeg så for at få den igang ? Jeg kan ikke få den
til at fange diskette drevet ? Har du et godt bud ?

På forhånd tak

Per Krabbe

Fra : Guru

Dato : 21-09-01 18:36

Windows NT 4,0 og Windows 2000 cd'ere er til at boote på, så prøv at boote
på cd'en og installere ind oveni det eksisterende styresystem.

Når NT og W2K installeres ind på en harddisk som i forvejen har et
styresystem, så får man mulighed for at vælge at reparere det eksisterende
styresystem.

Fra : niko

Dato : 21-09-01 19:03

Jeg er lidt ked af at sige det - men det er faktisk ikke lykkedes mig at få
den til at boote op på nogen af de cd rom´er jeg har - originale som
"backups".

Jeg er ikke helt newbii men netop på det her punkt har jeg IKKE succes -
hvad gør jeg - hvis du kan "fjernstyre mig" ?

Per

Fra : niko

Dato : 21-09-01 20:40

Nu har jeg fået den til at skrive Disk I/O error . (det er en winme boot
disk) Replace the disk.....etc. Når jeg så gør det skriver den NTLDR

Fra : Uni Bull

Dato : 22-09-01 07:11

" niko" <zillen@privat.dk> proklamerede in news:3bab974c$0$51382
$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Nu har jeg fået den til at skrive Disk I/O error . (det er en winme boot
> disk) Replace the disk.....etc. Når jeg så gør det skriver den NTLDR

Hos mig der får jeg NTLDR-melddelelsen hvis jeg har en ikke-bootbar diskette
i drevet.
--
Uni Bull
København K

Fra : Guru

Dato : 22-09-01 13:13

Det problem du beskriver nu skyldes at din diskette har fejl og derfor
virker den ikke.

Windows ME understøtter IKKE HTFS formateret partitioner. !!!!

Du skal først være sikker på at din boot rækkefølge i din BIOS er opsat
således at den booter på cd-rom drevet FØR harddisken og boot s¨din PC på
den CD som tilhører det styresystem som er installeret på din harddisk.

Windows NT4.0 bruger NTFS version 4 og Windows 2000 bruger NTFS version 5,
når Windows 2000 og dermed NTFS version 5 første gang får kontakt til en
NTFS version 4 formateret harddiske så opgradere den automatisk filsystemet
til NTFS version 5 og dermed virker din Windows NT4.0 ikke mere.

Med andre ord, hvis du havde installeret Windows NT4.0 på din harddisk så
boot din PC op på en original Windows NT4.0 CD og vælg at reparere den
eksisterende installation.
Hvis du havde installeret Windows 2000 på din harddisk så boot din PC op på
en original Windows 2000 CD og vælg at reparere den eksisterende
installation.

Hvis det er en ikke bootbar og "alternativ sikkerhedskopi" af styresystemet
som du har, ja så har DU et problem for så er det jo ikke sikkert at den er
bootbar.

MVH
Frankie "The Guru" Nielsen
Service Tekniker hos Blue Line A/S

P.S. Jeg kan godt reparere din installation for dig, men jeg tror ikke at du
vil betale de 850,- + moms pr. time som jeg tager for denne slags
reparationer.

Fra : niko

Dato : 22-09-01 20:24

Det er Win XP jeg har install. og nu mgl jeg en opstarts disk . Hvad gør jeg
?
Per Krabbe
pkc@boat4you.dk