Min hund spiser "lort"
Fra : Bjørn Callesen

Dato : 06-01-01 17:00

Jeg har en 9 mdr Dalmatiner....som spiser alt..hvad den kommer i nærheden
af...
Det gør heller ikke noget...problemet..er bare..at når vi har ham til at
løbe løs..som vi gør rimeligt tit.....så er han helt vild med at spise alle
de hundelorte han kan finde....nye som gamle.........og det er rimeligt
ulækkert!!!

Mærkeligt nok...så rører han ikke sine egne...han kan simpelthen se
forskel...

Hvad kan jeg gøre...andet end at lade ham beholde snoren på...for at undgå
det...men det er jo næsten synd....

HJÆLP MIG!!!!

mail b.p.callesen@cool.dk

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 06-01-01 17:08

Bjørn Callesen skrev:

> Jeg har en 9 mdr Dalmatiner....som spiser alt..hvad den kommer i nærheden
> af...

Kan desvære ikke give dig en løsning, men vores 13 år gamle dalmatiner
gør det også, ikke særligt lækkert når hun kommer ind og vil kysse
resten af familien bagefter, men vores handhund gør det ikke...

--
Kenneth Olsen
E-mail: kenneth@olsen.dk

Fra : John

Dato : 07-01-01 00:13

Hej Bjørn.

Generelt er det jo en "normal" adfærd, at
hunde enten forsøger at rulle sig i sin egen
eller andre hundes afføring, samt forsøger at
spise ditto.

Fagdyrlæge Jørgen Mikkelsen har skrevet
en udmærket artikel om dette emne, og den
kan du bla. finde i denne oversigt:

www.aabyhoejdyreklinik.dk/fag/fag.htm

Nethilsen
John .
Basses Hundeguide.dk

Fra : N/A

Dato : 08-01-01 18:24

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 08-01-01 18:24

Jeg har fået at vide fra "min" dyrlæge at fænomenet er meget almindeligt når
hunden mangler noget i sin kost, f.eks nitrat o.a. det passer også godt med
rådet om at give dem surmælksprodukter, et andet godt tip kan være at strø
lidt husholdningssalt på vovsernes mad

Fra : Christian Olrik Hage~

Dato : 13-01-01 20:14

Kære Bjørn,

Du må huske på, at hundens næse er mange gange skarpere end vores egen.
Derfor er det vel egentlig ikke så mærkeligt at jeres skønne dalmatiner kan
lugte forskel. Men er det egetligt så ulækkert - husk på at også mange
mennesker spiser de mærkeligste ting.

Med venlige hundehilsner
Viggo Mortensen