min maskine genstarter pludseligt?
Fra : Morten

Dato : 20-09-01 19:37

Hej
Jeg har et problem, som jeg håber i kan hjælpe mig med!
Jeg har netop installeret et Microstar 6380, en T-bird 1400/266 (med en
silent saturn II intelligent cooler), 2 x 256 samsung DDR ram og 40 Gb IBM
harddisk, samt et ATI Radeon All in wonder.

Alle delene er nye.

Problemet er at min maskine godt kan finde på at genstarte pludseligt, det
kan være lige efter en koldstart eller der kan være efter maskinen har stået
tændt længe. Det er ikke noget der sker under belastning eller noget, det
kan f.eks være mens jeg surfer eller chatter, meget irriterende. Er der
nogen der ved hvordan jeg finder ud af hvad det er der forårsager problemet.
Som sagt så kan jeg ikke fremprovokere fænomenet, det sker bare pludseligt,
så jeg kan ikke bare lige tage en del ud og så teste.
Jeg har selvfølgeligt tænkt på om det kunne være varme, men den medfølgende
software, samt bios kommer ligger på ca 58 til 60 (almindelig belastning,
det er også ved alm. belasting der sker). Så har jeg hørt at nogle cpu'er
ikke kan lide coolere, men lave omdrejninger, men er der noget om det?
Det skal lige understreges at jeg IKKE overclocker (ikke at der er noget i
vejen med det
Kan det være min strømforsyning (som er på 250 W) som ikke kan klare det?

Hvad kan jeg dog gøre ?
fordi et eller andet må der jo være galt

mvh
Morten

Fra : Jan Pedersen

Dato : 20-09-01 20:18

Har samme problem men kun i Win2000/XP, ikke i 98 eller ME. hvilket
styresystem bruger du ??

Jan

Fra : GJ

Dato : 04-11-01 16:08

det kan være pga ramene

jeg havde 384 ram på min maskien da jeg havde win98se på den der var
ingen problemer

men da jeg skiftede til win2000 ville systemet ikke godtage min 64
klods...... den gensartede hver gang jeg prøvede at lave det mindste

Fra : Larsen

Dato : 20-09-01 21:03

Ja jeg tror på at din strømforsyning ikke kan følge med,
havde selv en 300 W men +5 V lå og svingede omkring 4,3 - 4,7
det gjorde at min maskine også pludselig bare genstartede.

Jeg købte så en ny 300 W og problemet var løst.

Mvh. Jens Larsen

Fra : Morten

Dato : 20-09-01 21:53

"Larsen" <chang@larsen.mail.dk> wrote in message
> [...]
> det gjorde at min maskine også pludselig bare genstartede.
>
> Jeg købte så en ny 300 W og problemet var løst.

AHA, jeg har kigget lidt på min den ligger på ca 4,95 plus/minus det løse
hvad skal den ligge på?

mvh
Morten

Fra : Larsen

Dato : 20-09-01 22:55

> "Larsen" <chang@larsen.mail.dk> wrote in message

> AHA, jeg har kigget lidt på min den ligger på ca 4,95 plus/minus det løse
> hvad skal den ligge på?

Det burde være godt nok, jeg ved ikke meget om strømforsyninger,
kan kun sige at der hvor jeg købte min nye, sagde de den ikke må gå under
4,6v.
Der er nok andre spændninger der også skal ligge meget stabilt.

Men AMD anbefaler 300W strømforsyning, jeg kan forestille mig,
det er din strømforsyning, har du mulighed for at låne og prøve en 300W.

Min opførte sig som du beskriver.

Håber du får løst dit problem.

Mvh. Jens