Køb af kort til videoredigering
Fra : Raven_

Dato : 20-09-01 18:37

Jeg har lige købt et sony analog videokamera og ønsker nu at købe et
videoredigeringskort. Jeg er blevet anbefaldet at købe et kort fra
producenten Haupuge.

Er der andre gode producenter af grapperkort?
Hvad er et godt grapperkort?

Det jeg søger er information om videoredigeringsgort og hvordan de virker.
Er der nogen der har erfaring med dette emne?

Jeg håber, at der er nogen der kan hjælpe.

Med Venlig Hilsen
Raven_

Fra : Simon.......

Dato : 20-09-01 19:34

> Er der andre gode producenter af grapperkort?
> Hvad er et godt grapperkort?
Ja, det kort du nævner er af en producent der efter hvad jeg ved laver
"billig" kort (ikke ment som dårlige kort), til folk der måske er på
begynder stadiet. De er en af de 2 producenter der har en dl produkter på
markedet, og har derfor erfaring og gode kort, har haft et engang til en
tudse, kan desværre ikke huske hvilket men der er nok også sket meget hos
dem siden da.

Det jeg selv bruger er pinnaclesys DV500 kort - det er er et _rigtigt_ godt
kort, men den primære grund til jeg købte det var at det også supporter
DV/Firewire overførsel (100% digitalt => minimalt tab i kvalitet hvis der
overhovedt er noget) men eftersom du bruegr analog aparat behøver du nok
ikke lige købe et sådant kort, selvom det dog understøtter alm analoge
andet er at det bruger grafik kortet til rendering af nogle transitions i
redigeringen (hvilke upper performence en hel del, hvis man prøver det samme
uden brug af grafikkort (bruger GeForce 2)..

Jeg vil sige at hvis man vil ofre lidt mere, og få et produkt der måske
"holder" lidt længere så er det nok pinnaclesys man bør købe, men som også
sagt er Hauppage kortene også udemærket, og koster vidst omkring 1000kr.

evt. henvises til www.pinnaclesys.com hvis du vil læse om de forskellige
produkter, for fx DV200 er også et godt kort, men til de halve penge af mit
DV500 fx...

Hvis du vil have et rigtigt begynder kort, der egenligt kun kan optage ind
og smide ud igen, kunne du jo fx. købe et Asus Deluxe grafikkort, men for at
være ærlig synes jeg de sutter lidt.... jeg har haft V3800 Deluxe da jeg
startede med video red. og dengang var det nok, jeg har nu V7700 Deluxe, men
når jeg nu har DV500 er det meget minimalt hvad jeg gider at bruge det til
(V7700).

> Det jeg søger er information om videoredigeringsgort og hvordan de virker.
> Er der nogen der har erfaring med dette emne?
:)
nå men mht. information må du godt spørge via email også hvis du hellere vil
det, ellers så læs lidt på pinnaclesys siden hvad de forskellige kort kan.
prøv også hauppage siden (som jeg ikke kender) de har garanteret også en
masse nyttige informationer.

> Jeg håber, at der er nogen der kan hjælpe.
jeg håber jeg ku :)

> Med Venlig Hilsen
> Raven_

Mvh. Simon

Fra : mf

Dato : 20-09-01 22:58

sorry jeg er OT, men jeg kan ikke maile til den adresse;

jeg har et Pinnacle DV500 til salg - 3500,-