Cairn terrier
Fra : Hans Pedersen

Dato : 02-01-01 22:59

Min forlovede og jeg er endeligt blevet enige om, at vi vil have en
hund når vi kommer nærmere sommer. Efter at have studeret bøger på
området og kigget på Cairn-hjemmesider, så er vi blevet helt forelsket
i sådan en.

Vi bor i en 120 kvm. lejlighed inde midt i Esbjerg, sammen med en stor
(og meget godmodig) hankat. Vil en Cairn kunne falde til her? Den kan
komme til at løbe ude i vores ca. 150 kvm. indelukkede gårdhave, og
komme med ud og gå hver aften.

Vi vil gerne have en hund, der er nysgerrig og livlig, men af hensyn
til naboerne ville det være rart, om den ikke gøer meget. Jeg er vandt
til hunde (hvide schæfere) men dengang boede jeg ude på landet. Jeg
kunne altså ikke drømme om, at have en stor hund herinde...

Hvilke kenneler her i området kan anbefales? Og hvad er prisen for en
Cairn hvalp?

--
Hans Pedersen, Esbjerg
ICQ# 9178476

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 03-01-01 01:08

Den kan
> komme til at løbe ude i vores ca. 150 kvm. indelukkede gårdhave, og
> komme med ud og gå hver aften.

Uanset hvilken hund du vælger må du være forberedt på at skulle træne den
dagligt og beskæftige den ud over gåture og løb i haven - du skal beregne
tid til hjernearbejde og beskæftigelse af hunden hver dag - og påregne
træning i træningsklub hver uge - samt sætte dig grundigt ind i lederskab
osv. - samt sikre dig at det nu også er lige netop en cairn du har behov
for - de er faktisk ret krævende og ved hvad de vil!!
MVH Anne-Marie

--
der er ved at lave hjemmesidde på adr:
http://www.sanwoo.subnet.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 03-01-01 13:57

Wed, 3 Jan 2001 01:08:08 +0100, Anne-Marie Prange Madsen wrote:

> [...]
>osv. - samt sikre dig at det nu også er lige netop en cairn du har behov
>for - de er faktisk ret krævende og ved hvad de vil!!

Ja de er noget mere krævende end f.eks. papilloner.

--
Mvh Sonja sonpet@***image.dk fjern de tre *
http://home.worldonline.dk/~sonpet/

Fra : Pouline

Dato : 05-01-01 16:29

x Vuf x skrev i meddelelsen ...

>Ja de er noget mere krævende end f.eks. papilloner.

- eller også er ejerne
Papilloner har også lyst til at arbejde og cairns har også lyst til at putte
og blive klappet.
Pouline
"et hjem uden en hund er ...
.... fattigt på vov"

Fra : x Vuf x

Dato : 06-01-01 01:53

Fri, 5 Jan 2001 16:29:03 +0100, Pouline wrote:

>- eller også er ejerne
>Papilloner har også lyst til at arbejde og cairns har også lyst til at putte
>og blive klappet.

Det gælder nu nok for de fleste racer, jeg kender...

>"et hjem uden en hund er ...
>... fattigt på vov"

Så sandt, så sandt...

--
Mvh Sonja sonpet***@worldonline.dk fjern de 3*
http://home.worldonline.dk/~sonpet/
--
Dyr har ikke andre guder end dig, så behandl dine dyr,
som du vil, din gud skal behandle dig...