Batterier til crosser
Fra : Finn Gråbæk

Dato : 20-09-01 17:30

Hej
se lige den her
I meddelelsen fra Kommunernes Landsforening står er:
"Med socialministeriets svar af den 8.August 2001 er der fastslået, at der
efter gældende bekendtgørelse om ydelse af hjælpemidler og forbrugsgoder
efter servicelovens §§ 97og 98 ikke kan ydes støtte til
batterier/akkumulatorer til el-kørestole.

Vores sagsbehandler har sendt dette til os i dag.Så det hører ind under
driftsudgifter, som skal afholdes af brugeren selv.
Har i hørt om det???
Hejsa fra Kisse mor til Sebastian

Fra : Ulla & Mike

Dato : 20-09-01 20:03

Finn Gråbæk skrev
> [...]
>
> Vores sagsbehandler har sendt dette til os i dag.Så det hører ind under
> driftsudgifter, som skal afholdes af brugeren selv.

Jeps, dette gælder også i vojens komm. Vi tog dog chancen da vores søns
crosserbatterier skulle skiftes, vi kontaktede komm. og fik at vide at det
ville blive ordnet snarest muligt. Det er ca. et år siden vi fik pjesen
tilsendt, så måske de har en lille hukommelse i det kommunale..... Vi var
_meget_ glade for at kommunen betalte, de koster nemlig 3500kr incl. moms
for 56amp.
Vi fik at vide fra Minicrosser "manden" at sådanne batterier holder ca 2 år,
og at man for at holde mest mulig kapasitet på dem, skal man lade efter hver
tur, og aldrig komme under halv strøm.

--
Hej fra Ulla
-Mit helbred fejler ikke noget selvom jeg er gift og har 2 børn-

Fra : Lotte M

Dato : 22-09-01 16:23

"Finn Gråbæk" <kflrs@privat.dk> skrev

> [...]
> efter servicelovens §§ 97og 98 ikke kan ydes støtte til
> batterier/akkumulatorer til el-kørestole.

Der må være hjemmel til at dække udgiften som en nødvendig
handicapbetinget merudgift.

Jeg fik nye batterier i januar og de blev skiftet igen i går, fordi
spændingen pludselig begyndte at falde /meget/ hurtigt - øv!
Nå, men jeg fik en telefonisk bevilling på "udbedring af fejlen"
og jeg går da ud fra, at den også dækker de 4 nye batterier.
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk - personlig hjemmeside
http://www.handiinfo.dk - om bevægelseshandicap

Fra : Biker Mike

Dato : 05-12-01 06:31

Hej med jer, mit navn er Michael Sørensen og jeg er netop "dumpet" ned her i
gruppen og så nedenstående (gamle) indlæg om batterier til Mini Crosseren,
da jeg selv en gang imellem sætter kørestole og el scootere i stand, ved jeg
at det er meget dyrt at købe batterier hos producenterne af hjælpemidlerne,
da de jo også beregner avance på dem, da producenterne jo ikke selv
fremstiller batterierne, men køber dem ude i byen vil det da være oplagt for
jer at gøre det samme og spare forhandler avancen, som bestemt ikke er
billig, det er faktisk meget enkelt, i skal bare se efter "Golf batterier"
dvs den slags som bruges til el køretøjer som ex Golf vogne, og selvfølgelig
el scootere, el kørestole, m,m, de føres hos de fleste store batteri
producenter som ex, EXIDE, LYAC, for bare at nævne nogle få, der kan faktisk
spares mange penge på den konto hvis man forhører sig lidt omkring.
Det skal for en god ordens skyld lige nævnes at jeg ikke er ansat hos en
batteri fabrikant
--
Hilsen Michael