Chance for overlevelse fra 1.5 m fald...
Fra : Anders Jacobsen

Dato : 20-09-01 17:25

Jeg havde så lige købte en ny IBM GXP 60 40mb harddisk, og mens jeg cyklede
tabete jeg disken uf af tasken!!!!!! Er der nogen chance for at den har
slupper helt skade fri? Eller burde jeg prøve at få den byttet ?

Hvis din virker, skulle der så være noget probem?
mvh
Anders

Fra : Tue Vestergaard

Dato : 20-09-01 17:57

> Jeg havde så lige købte en ny IBM GXP 60 40mb harddisk, og mens jeg
>cyklede
> tabete jeg disken uf af tasken!!!!!!

Man kan få såd'n no'en smarte tasker med lynlås.

> Er der nogen chance for at den har
> slupper helt skade fri?

Jada....

> Eller burde jeg prøve at få den byttet ?

Jeg er ikke sikker på det går ind under reklamationsretten.

> Hvis din virker, skulle der så være noget probem?

Nææhhh.....

Fra : Søren

Dato : 20-09-01 19:19

"Tue Vestergaard" <tue.vestergaard@skjoldhoej.dk> wrote in message

> Man kan få såd'n no'en smarte tasker med lynlås.

> Jada....

> Jeg er ikke sikker på det går ind under reklamationsretten.

§ 8.
Stk. 2. Er varen blevet beskadiget eller forringet, efter at køberen har
fået den i hænde, bevarer han sin fortrydelsesret, hvis beskadigelsen eller
forringelsen ikke skyldes uagtsomhed eller manglende omsorg fra hans side.

Fra : Anders Jacobsen

Dato : 20-09-01 20:18

> [...]
eller
> forringelsen ikke skyldes uagtsomhed eller manglende omsorg fra hans side.

Jeg er sgu god klar over at det ikke er helt retmæssigt grundlag for at få
den erstattet, men nu er det den 4 IBM harddisk jeg køber og en ny for dem
koster måske 70 kroner eller hvad ved jeg....(Dette er ikke henledet til
yderligere diskusion) :)

Men tak for svarene...JEg har forøvrigt hørt at 60 % af alle 60 GXP skulle
være defekt og bare sige en Hak hak lyd når de starter...LIGE præcis hvad
min gør....Så der er måske ikke engang min skyld at den ikke virker...Nu
prøver jeg i hvert fald lykken og ser om de bytter den...

Mvh
Anders

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 20-09-01 23:03

"Anders Jacobsen" <anderskj@tdcadsl.dk> wrote in news:3baa40c6$0$254
$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Jeg har forøvrigt hørt at 60 % af alle 60 GXP skulle
> være defekt og bare sige en Hak hak lyd når de starter.

Det har lige så meget på sig, som påstanden om at kombinationen
'Anders' og 'Jacobsen' endnu aldrig er endt med noget godt.

Men jeg har engang raget en WD 420Mb'er ud over bordkanten, så den
faldt ned på et parketgulv. Den har kørt nogle tusind timer siden da,
og burde virke endnu. Man kan være heldig.

Omvendt har jeg oplevet en Micropolis disk der afgik ved døden efter
et lille dap på det ene hjørne...

--
Kent Oldhøj - Dansk OverclockingFAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Veritas

Dato : 21-09-01 03:00

"Kent Oldhøj" <wol@oldhoj.dk> wrote in message

> Det har lige så meget på sig, som påstanden om at kombinationen
> 'Anders' og 'Jacobsen' endnu aldrig er endt med noget godt.

jeg tror, du tager fejl, anders... det er 75gxp serien... ikke 60gxp'eren
(den er nyere og bedre, anden struktur, mindre plads pr. plade osv)...

jeg har (simultant) fire 75gxp diske i min maskine... jeg har fået byttet
fem diske.... jeg kører nu KUN raid 1 med dem... jeg tør ikke engang køre
dem hver for sig... raid1 indtil jeg får nogle andre diske... så dvs.. 2x30
gb fordelt på 4x30 gig... øv.....

før i tiden var mine penge KLART på ibm... 22gxp'eren og 34gxp'eren er
superdiske.. robuste, lydløse, superhurtige (efter datidens målestok).. men
ibm har fandme dummet sig med 75gxperen... jeg køber IKKE 60gxp'eren...
istedet har jeg brændt mig var på seagate cheetah 4 modellen som skulle være
koldere, mere lydløs og hurtigeren end 60gxp'eren...

søg evt. på www.google.com efter: +ibm +75gxp +grinding +noise

så vil du vide, hvad jeg mener :)

/J

--
The day Microsoft makes something that doesn't suck is probably the day they
start making vacuum cleaners

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 21-09-01 15:50

> Hak hak lyd når de starter...LIGE præcis hvad
> min gør.

Jeg fjernede denne lyd vha. et af IBMs diagnosticerings programmer, evt. et
lowlevel format program !?!

Mvh.
Mikael

Fra : Martin Johansson

Dato : 20-09-01 18:44

Ja hvis man ser på specifikationerne for hd'en på
http://www.storage.ibm.com/hdd/prod/ds60gxpdata.htm, under shock står der at
den kan klare 400G når den ikke er tændt. LOL
Altså skulle den være ret så robust, det havde dog været noget helt andet
hvis den havde været tændt da du tabte den.
Hovederne bliver parkeret når man slukker disken, dvs. de svæver ikke over
disken når den ikke er tændt.
Men hvis du får liv i den igen kan du jo prøve at høre om den siger nogle
underlige lyde.
jvf.
http://ssddom01.storage.ibm.com/hddt/knowtree.nsf/cffe836ed7c12018862565b000
530c74/4b1a62a50f405d0d86256756006e340c?OpenDocument
Der er en oversigt over nogle meget ubehagelige lyde, hvis den siger noget
der ligner, vil jeg se at få den byttet.

Fra : Martin Johansson

Dato : 20-09-01 20:16

Det skal dog siges at det nok bliver meget svært at få den byttet, du kan
nok ikke argumentere for at fejlen var til stede ved købet.

Fra : Jon Larsen

Dato : 20-09-01 23:22

> [...]
> tabete jeg disken uf af tasken!!!!!! Er der nogen chance for at den har
> slupper helt skade fri? Eller burde jeg prøve at få den byttet ?

xxxxxxxxxxxxxxxxx

Hmmm.. 40 Mb.. det var sq ikke meget !!!
Har selv lige købt den samme model idag... der er ingen hak hak lyde..
tværtimod er den overordenligt stille ( og hurtig)
tænkte på.. landede den på asfalt eller græs eller andet blødt/hårdt ???
Hvis den landede blødt har den måske en chance !!
MVH
Jon Larsen
Gixx'er 250

Fra : Brian Nørrelund

Dato : 21-09-01 12:13

Hej

Jeg siger bare held og lykke !!

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 21-09-01 14:45

Jon Larsen wrote:

> Hmmm.. 40 Mb.. det var sq ikke meget !!!

Skal vi til at hænge os i notationen, så skriver han faktisk 40 milli
bit (det er sgu ikke ret meget), og du skriver 40 mega bit (det er
heller ikke ret meget).

m=milli=10^-3
M=mega=10^6
G=giga=10^9
b=bit
B=byte

Skulle det have været helt rigtigt, skulle der have stået 40 MB (eller
rent faktisk 40 GB, da harddisken garanteret ikke kun er på 40 MB)

--
/kenne

A trainstation is a place where trains stops.
A busstation is a place where buses stops.
On my desk I have a workstation.

Fra : Jon Larsen

Dato : 21-09-01 17:01

Kenneth Kristensen <kenne@control.auc.dk> skrev i en

> Skal vi til at hænge os i notationen, så skriver han faktisk 40 milli
> bit (det er sgu ikke ret meget), og du skriver 40 mega bit (det er
> [...]
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Jo tak.. kender skam mine præfixer og undskylder at jeg så hurtigt farede ud

--
MVH.
Jon Larsen

Fra : Flare

Dato : 21-09-01 23:55

(skriver som forfatter af indlægget)
Som en afrunding på det hele gik jeg ned til min forhandler og sagde at at
harddisk hakkede når jeg startede den. SÅ sagde jamen det gør 60% af de 60
GXP harddiske vi har solgt, så her hhar du dig en ny

Flare