timestamp...
Fra : steen broelling

Dato : 20-09-01 16:54

Hej

Findes der et værktøj, som kan udregne en dato ud fra et timestamp!??
F.eks. har jeg et der hedder "1000974883", men aner ikke hvornår det
drejer sig om...
Jeg har dog egentlig endnu mere brug for et værktøj, som kan konvertere
en dato til et timestamp - findes det!??

MVH Steen
--
ego <http://www.broelling.dk>
birdland <http://www.vejlerne.dk>

Fra : Peter Brodersen

Dato : 20-09-01 17:02

On Thu, 20 Sep 2001 17:53:58 +0200, steen broelling <hjejlen@email.dk>
wrote:

>F.eks. har jeg et der hedder "1000974883", men aner ikke hvornår det
>drejer sig om...

Du kan bruge det som andet argument til date():
http://dk.php.net/manual/en/function.date.php

<?php
print date("d. F Y, H:i:s", 1000974883);
?>

>Jeg har dog egentlig endnu mere brug for et værktøj, som kan konvertere
>en dato til et timestamp - findes det!??

mktime() kunne være en mulighed:
http://dk.php.net/manual/en/function.mktime.php

strtotime() er dog mere vild hvad det angår:
http://dk.php.net/manual/en/function.strtotime.php

<?php
$timestamp = strtotime("11 september 2001");
print $timestamp;
?>

--
- Peter Brodersen

Fra : steen broelling

Dato : 20-09-01 18:03

Hej

On Thu, 20 Sep 2001 18:02:11 +0200
Peter Brodersen <professionel@nerd.dk> wrote:

> [...]
> http://dk.php.net/manual/en/function.strtotime.php
>
> <?php
> $timestamp = strtotime("11 september 2001");

Tak ska' du ha'...

MVH Steen

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 20-09-01 17:26

http://dk.php.net/date

> Jeg har dog egentlig endnu mere brug for et værktøj, som kan konvertere
> en dato til et timestamp - findes det!??

http://dk.php.net/strtotime eller http://dk.php.net/mktime

.... jeg er ikke imponeret over din evne til at søge i manualen.

--
Jacob - www.bunk.cc
Onward through the fog.

Fra : steen broelling

Dato : 20-09-01 18:07

Hej

On 20 Sep 2001 18:26:07 +0200
Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> wrote:

> ... jeg er ikke imponeret over din evne til at søge i manualen.

Nej måske ikke, men nogen er altså ikke så kloge og hurtige som i andre
:)
Og når jeg støder ind i en eller anden funktion, som jeg mangler, men
ikke kan finde, og HAR brugt de første 2-4 timer på selv at gennemskue
problemet, tillader jeg mig at spørge i denne newsgroup.

At jeg så også bagefter sætter mig ned og forsøger at forstå hvorfor
noget virker og andet ikke gør - jamen - så lærer jeg lidt hver dag...

MVH Steen

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 20-09-01 18:46

> Nej måske ikke, men nogen er altså ikke så kloge og hurtige som i andre
> :)

Hov hov, det sagde jeg ikke noget om! ... godt den der smiley var med

> Og når jeg støder ind i en eller anden funktion, som jeg mangler, men
> ikke kan finde, og HAR brugt de første 2-4 timer på selv at gennemskue
> problemet, tillader jeg mig at spørge i denne newsgroup.

Det er så helt fint. Det jeg efterlyser er bare at du selv har forsøgt
før du spørger. Jeg syntes nok bare at date() er så åbenlys en
funktion at man næsten ikke kan undgå at finde den, hvis man leder.

--
Jacob - www.bunk.cc
Power corrupts. And atomic power corrupts atomically.

Fra : steen broelling

Dato : 20-09-01 22:28

Mojn'

On 20 Sep 2001 19:45:47 +0200
Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> wrote:

> Hov hov, det sagde jeg ikke noget om! ... godt den der smiley var med

(o:

> Det er så helt fint. Det jeg efterlyser er bare at du selv har forsøgt
> før du spørger. Jeg syntes nok bare at date() er så åbenlys en
> funktion at man næsten ikke kan undgå at finde den, hvis man leder.

Hehe. Så er du nok bare en af de "kloge og hurtige" som jeg nævnte
tidligere, for date() har jeg rodet med hele dagen uden at finde en
løsning selv ;o(

Kig med på http://www.broelling.dk/drupal hvis du gider. Der sker der en
masse udvikling :)

MVH Steen :) - der er glad...

Fra : steen broelling

Dato : 21-09-01 13:54

Hej igen

Nå - men nu har jeg selv smidt en form op, som spytter et UNIX TIMESTAMP
ud, når man indtaster dato - f.eks: "26 august 2001 23:59" giver "967327140".

Find den her, hvis i får brug for den http://www.broelling.dk/timestamp.php

MVH Steen