Hvad kan mit bundkort max. køre ?
Fra : kelloggs

Dato : 20-09-01 16:23

Hejsa

Jeg har et ASUS A7V pro., men jeg kan ikke helt gennemskue hvor stor cpu jeg
kan sætte i.

Der står på deres hjemmeside at det kan køre fra 550MHz - 1GHz, det undrer
mig lidt da jumperne kan sættes fra 90MHz - 133MHz og multiplieren kan
sættes fra 5x - 12x, hvilket må betyde 450MHz - 1600MHz eller....?

Hvilke processor kan egentligt køre 133MHz ?

Jeg har pt. en Duron 650MHz, men overvejer kraftigt en Thunder Bird, dog
ville det være lidt surt at købe en 1200MHz, hvis bundkortet kun kan køre en
1000MHz, omvendt gider jeg heller ikke købe en 1000MHz, hvis bundkortet kan
køre en større cpu.

Mvh
Henrik

Fra : Nitros

Dato : 20-09-01 16:41

>Der står på deres hjemmeside at det kan køre fra 550MHz - 1GHz, det undrer
>mig lidt da jumperne kan sættes fra 90MHz - 133MHz og multiplieren kan
>sættes fra 5x - 12x, hvilket må betyde 450MHz - 1600MHz eller....?
Reelt set betyder det 500-1200
dit bundkort har et kt133, chipset der er specificeret til 100 mhz
bus, du skal ikke forvente at det er stabilt ved over 115 mhz
i hvert fald ikke ved 133, det kan de nyere boards!
Men en 1200 t-bird kan du godt klaske i, bare sørg for at den har 100
mhz bus!

>Hvilke processor kan egentligt køre 133MHz ?

Det kan thunderbird c erne og palomino.

Håber det hjalp lidt
Nitros

Ps. de fleste 1000 mhz t-bird klarer let 1200 med rimelig køling, det
er bare nogle af dem der er låst på deres multiplier!