RAM Problem (SDRAM/DDRAM - opsætning)
Fra : Simon.......

Dato : 20-09-01 14:23

x-post i: dk.edb.hardware & dk.edb.hardware.overclocking
FUT: oc gruppen

Hejsa,

Jeg har lige købt nye ram (Crucial 184pins 266mhz DDR-RAM, 2x256mb - de
skulle efter sigende kunne køre 300mhz+), men når jeg benchmarker dem i
windows, kører de ikke hurtigere end mine gamle PC133 SD-RAM, 512mb PQI.

Har jeg sat min bios forkert op ? jeg kører asus A7A266 motherboard, og jeg
har sat ramne på switchen på motherboardet til DDR-Ram, ellers ville den
slet ikke starte med de nye.... hvad har jeg gjort galt ?

Jeg tester med Wintune.

det her er hvad de gamle 168pins ikke ddr ram får:

Memory 2140,188 MB/s

og det her er hvad de nye 184pins ddr ram får:

Memory 2172,957 MB/s

de er ganske villige til at oc, jeg satte dem på 145mhz istedet for 133,
hvilket gav:

Memory 2370,923 MB/s

altså ganske forventede 9% stigning, eftersom det hele skulle køre 9%
hurtigere.... men hvad har jeg sat forkert op ? skal DDR RAM ikke køre
bare en smule hurtigere end mine gamle SDRAM ??

:(

mange tak for al hjælp !

mvh.Simon