Oprette dynamisk array!?
Fra : Anders Lau Mandsholm

Dato : 20-09-01 14:17

Jeg forsøger ud fra antal records i et SQL recordset at oprette et
dynamisk array.

En variabel n indeholder antal records, hvilket er tjekket ved at
skrive variablen ud. Jeg får dog fejlen:

"Expected integer constant"

-på linjen:

Dim MyArray(n)

Jeg har både prøvet med n = CInt(n) og n = CLng(n), men uden held.

Hvad gør jeg galt?

Anders Lau

Fra : Niels Henriksen

Dato : 20-09-01 15:56

"Anders Lau Mandsholm" <lau@mandsholm.ingenspamtak.dk> wrote in message
> [...]
> dynamisk array.
>
> En variabel n indeholder antal records, hvilket er tjekket ved at
> skrive variablen ud. Jeg får dog fejlen:

Den forventer et tal, så du skal bruge ReDim MyArray(n)

Hvis dit array indeholder data, så skal du bruge ReDim Preserve MyArray(n)

--
Niels

Fra : Anders Lau Mandsholm

Dato : 20-09-01 21:21

On Thu, 20 Sep 2001 15:56:21 +0100, "Niels Henriksen"
<nh@netopcomdanmark.dk> wrote:

>Den forventer et tal, så du skal bruge ReDim MyArray(n)

Dette virker:

Dim MyArray
ReDim MyArray(n)

-hvor n er en integer.