Fadeing mellem to billeder...
Fra : TMDK

Dato : 20-09-01 14:13

Hejsa...

Jeg er helt ny i Flash, men synes at jeg på meget kort tid er kommet
utroligt langt med mange af de funktioner som findes I M. Flash 5.0... MEN!
Hvordan kan man lave en "Fadeing" mell to billeder sådan, at når det ene
billede er kommet frem i fuld størrelse på skærmen, så vil det næste fade
over det foregående og dermed være det "Øverste" billede osv. ???

Håber der een el. flere der gider at forklare dette hvis det kan lade sig
gøre, )

På forhånd tak.

Hilsen John

Fra : Jesper Stevnhoved

Dato : 20-09-01 17:13

Hej John

I en Motion Tween kan du gradvist ændre alphaværdien i dine billeder,
og således fade mellem dem. Er det hvad du er ude efter ?

Jesper
www.jspr.dk

--
Posted from dc2.co1-es.ip.cybercity.dk [212.242.13.86]

Fra : TMDK

Dato : 20-09-01 22:27

Hej Jesper.

Ja, det var nok noget i den retning som du beskriver. Men - dvs. at jeg -
når jeg har fundet de to billeder jeg skal bruge, skal indsætte dem i hver
sit "Layer" - og så derefter indsætte nogle "Keyframes" der hver især skal
"ændres i den "Alpha" -værdi til henholdsvis et mindre (for det første
billede) og dernæst et større tal for det andet billede, er det rigtigt
forstået - eller...??

På forhånd tak.

John.

Fra : Jesper Stevnhoved

Dato : 21-09-01 11:58

dvs. at jeg -
> når jeg har fundet de to billeder jeg skal bruge, skal indsætte dem i hver
> sit "Layer" - og så derefter indsætte nogle "Keyframes" der hver især skal
> "ændres i den "Alpha"

Yes, du lader dit billede i èt layer gå over eksempelvis 50 frames. Du
højreklikker (PC) i frame 1 vælger Create Motion Tween, vælger din
effekt-palette, og
sætter her alpha til 0% i den første frame. Billedet bliver så gradvist synligt
over de 50 frames.

Du kan jo så med dine actions styre hvornår hvilket billede fader ind og ud -
eventuelt ved hjælp af buttons, hvis det er noget brugeren skal styre...

Jesper
www.jspr.dk

--
Posted from dc2.co1-es.ip.cybercity.dk [212.242.13.86]

Fra : TMDK

Dato : 22-09-01 20:55

Hej Jesper.

Det vil jeg da afprøve i løbet af denne week-end.

Jeg siger dig mange gange tak for denne "instruktion" da jeg ikke
umiddelbart har kunnet finde det nogen steder.

M.V.H. John

Fra : TMDK

Dato : 23-09-01 20:00

Hej igen Jesper.

JA! Det var netop denne slags "funktion" jeg var ude efter. Mange tusind tak
for din store hjælp. )))

Hilsen John