Et hjertenssuk om Hald Sø
Fra : Enrico

Dato : 20-09-01 12:39

Lad det være sagt - man kan altid leje en båd og prøve søen....

men når man nu så gerne selv vil have en båd liggende i Hald Sø hvordan kan
det så være, man skal stå som nr. 150 på ventelisten i mange år.

Jeg lejede en båd i søndags og havde fortrinligt fiskeri på Hald Sø. Vejret
var godt... men der var ikke andre end mig på denne store sø hele dagen.
Vejret var fremragende.

Skov- og naturstyrelsen i Fussingø kan selvfølgelig ikke tvinge de folk, der
har en båd i søen til at fiske der, men der er 200 både med nummer, der har
adgang til søen, men de bliver sjældent brugt. Jeg har hørt at folk mange
steder i landet har en båd i Hald Sø, de så at sige aldrig bruger og at
forlængst hedengangne stadig har båd her.

Der må være andre steder i landet, med samme problem - at man må stå på
venteliste i årevis på drømmesøen, og der er sikkert ikke meget at gøre ved
det.

Blot et hjertenssuk.

Lars G

Fra : Crane

Dato : 06-10-01 21:00

Jo - Du kan ligesom andre på venteliste melde dig ind i bådelauget...Det er
jeg selv, det er ikke et krav at man har båd.

Bådelauget er også imod den bureaukratiske måde som ventelisten bliver
forvaltet på.

Du vil også kunne konstatere gamle rådne både der ikke kan sejle derude, men
folk afgiver ikke deres bådtilladelse da de ved der er 20 års ventetid.
Kontakt mig evt. hvis du vil være medlem af bådelauget.

Mvh

Jens-Henrik Thrane