Hunden knurrer ( Nina)
Fra : Malene

Dato : 26-12-00 10:49

Hej Nina.
Vi har to engelke bulldog, fredlige, kærlige og nemme hunde. Hannen har
ingen problemer med andre hunde overhovedet og jeg er sikker på at vi på
ingen måde har gjordt ham jalux på tæven. De har fået lige meget kærlighed
og opmærksomhed, der har ingen forskels behandlings været. Normalt sover de
sammen og leger og bøvler sammen, så det undre os at han fra det ene øjeblik
efter det andet bliver sur på hende, ja eller på os..... Han har aldrig haft
nogen grund til at være bange for os eller tæven, for hun er så godmodig og
sød ved ham og fra os har han også kun fået kærlighed.
MVH. Malene

Fra : Nina El Falaki

Dato : 26-12-00 15:09

Hej Marlene

Så kan jeg umiddelbart finde 2 årsager.

1) Pubertetsvanskeligheder.

2) Der er noget fysisk i vejen fx sygdom eller et microskopist hår der ind
imellem prikker på trommehinden.

Her i gruppen har vi jo hørt om flere eks. på hunde, der blev aggressive
p.g.a. HD, så måske var det en ide at få ham grundigt undersøgt hos
dyrlægen.

Søs og Bjarne, I har erfaring med flere hunde end jeg har, har I andre
ideer???

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Pouline

Dato : 26-12-00 20:53

Når så det med sygdomme og årsager er sagt, må det også siges, at det er
vigtigt, at I ikke tolererer hans opførsel, men gør ham klart, at han ikke
skal true jer! Hvordan I gør det afhænger jo af jer og jeres hund, som I
kender bedst!!
Held og lykke
Pouline
PS Jeg har selv en stor hund, der jævnligt prøver grænser af - og resten af
tiden, er han engle sød og blid (og stor).

Fra : N/A

Dato : 27-12-00 17:38

Fra : Pouline

Dato : 27-12-00 17:38

At knurre er
>et afstandsøgende signal - intet andet.
>
>KH
>Søs

Hvad betyder "afstandsøgende" at hunden ønsker at gøre afstanden større
(øge) eller at den søger afstanden??
Det er ikke for at gøre grin eller være ironisk!!!!!!
Vh
Pouline