SQL SERVER 2000?
Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 19-09-01 20:41

Hej

Jeg har lige lavet et setup med SQL server 2k og jeg har importeret alt fra
min access db og det gik smertefrit, men jeg har endnu ikke kunnet finde
udaf det med at logge ind på serveren, jeg har lavet et DSN som et opsat
rigtig for når man har sat den op så kan man jo lige klikke test og den er
okay. Men lige meget hvad og hvordan så kan jeg ikke trække data ud på mine
ASP sider jeg får en fejl med at den ikke kan "Login failed for user
SVEND\IUSR_SVEND" men jeg har kun erfaring med access så jeg må nok lige ha
noget proff hjælp for der er jo 17 mio steder man kan give rettighedder og
passwords

Setup'et er en win2kserver og en SQL server 2000
evaluetellerandethvismankanfådettilatvirke!

Mogens

Fra : Allan Ebdrup

Dato : 20-09-01 15:26

"Mogens Dyhre Hansen" <mogens@REMOVEwww.svend-bent.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> passwords
>
> Setup'et er en win2kserver og en SQL server 2000
> evaluetellerandethvismankanfådettilatvirke!

Hej Mogens
Hvilken slags connectionstring bruger du ?
Husk at selvom du har specificeret brugernavn og password i din DSN skal de
også være i din connectionstring.

MVH
Allan Ebdrup

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 21-09-01 16:57

Lidt krukket måske - men har du tjekket den medfølgende dokumentation og
manual?

Eller du kører måske med en version uden manual?

Hygge,

Tony

Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 22-09-01 21:01

"Tony Lorentzen" <tony@lorentzen.com> wrote in message
> Lidt krukket måske - men har du tjekket den medfølgende dokumentation og
> manual?
>
> Eller du kører måske med en version uden manual?
Jeg tror ikke at der findes en manual til 120 days evalutions udgaven, så jo
det er rigtig kimininelt

Mogens

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 21-09-01 17:09

Hej,

Når man installerer SQL Server opretter den en sysadmin account der hedder
"sa". Passwordet er som regel blankt - noget du naturligvis bør ændre.

SQL Server arbejder med to former for sikkerhed - 1) Brugere på SQL Server
niveau. 2) Windows Integrated Security (brugere oprettet på selve
styresystemet). Når du f.eks. vil lave en forbindelse fra en ASP side
forbinder du i princippet fra din webserver med den brugeraccount som
benyttes af IIS (nemlig IUSR_[MASKINENAVN]). Det du skal gøre er, at lave om
i din connectionstring, så du kan opgive et andet brugernavn og password.
Generelt er det dårlig skik at forbinde som "sa" i en web-applikation. Du
bør nøjes med at benytte "sa" accounten til administration. Opret i stedet
en speciel bruger i selve SQL Server's indbyggede brugerstyringsværktøj - og
kald den f.eks. "webuser". Alternativt kan du oprette en web-bruger til hver
database (hvis du har mere end 1). Der er mange måder at løse det på.

Din connectionstring kunne f.eks. se således ud hvis du alligevel valgte at
benytte "sa"-accounten:

DRIVER=SQL Server; SERVER=SVEND; UID=sa; PWD=; DATABASE=[indsæt navn på
database her]

eller hvis du vil bruge ODBC:

DSN=[dsn-navn];UID=sa;PWD=

Håber det løser problemerne, men generelt kan jeg foreslå dig at købe nogle
bøger om SQL Server. Det er et ret avanceret stykke software og du lærer det
aldrig hvis du selv skal gætte dig frem

Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 22-09-01 21:03

> Hej,
>
> Når man installerer SQL Server opretter den en sysadmin account der hedder
> "sa". Passwordet er som regel blankt - noget du naturligvis bør ændre.
<Klip en længere vildledning>

Tak Tony jeg kigger på det!