hmm classes og objecter
Fra : Bo Rattenborg Jørgen~

Dato : 19-09-01 18:13

Jeg har nu strikket flere forskellige sider sammen med tilhørende
funktioner. Ofte skal disse funktioner tilpasses de forskellige sider.

Da jeg er ret træt af, at genopbygge funktioner leder jeg efter en fornuftig
måde at opbygge disse funktioner så de kan udvides og tilpasses de
forskellige sider.

Jeg har kikket lidt på classes men jeg er vist lidt tung på øverste etage og
er ikke helt med på hvordan dette håndteres. Er der nogen der kan henvise
til en tutorial på dansk ? Og er dette overhovedet den rette vej ?

Mvh
Bo Rattenborg

Fra : Niels Andersen

Dato : 19-09-01 20:22

"Bo Rattenborg Jørgensen" <bo.rattenborg@[no spam]mail.dk> wrote in message
> Da jeg er ret træt af, at genopbygge funktioner leder jeg efter en
fornuftig
> måde at opbygge disse funktioner så de kan udvides og tilpasses de
> forskellige sider.

OOP (objekt orienteret programmering) ser ikke lige ud til at være løsningen
på dit problem.
Jeg tror bare du skal lave dine funktioner lidt anderledes fra starten af.

Kan du ikke kommet med et eksempel på en simpel funktion, som du ofte må
tilpasse?

Men OOP er en vældig god ting at kunne og bruge, så jeg synes helt bestemt
du skal kigge på det. :)

--
Mvh.

Niels Andersen