Sjov bip lyd, og så lukker dem ned.
Fra : Mikael Jensen

Dato : 20-09-01 15:46

Konf:
Abit KT7A-Raid
1200MHz T-Bird (200)
TT Dragon III køler
MSI GeF. PRO
256 pc133 RAM
300W CodeGen kab.

Når jeg boot, går der et sekundt, så begynder den at hyle konstant og
lukker/slukker efter 4 sek. Jeg kan ikke finde ud af hvad den konstante
hyletone betyder, men jeg ved den giver en indikation af hvad der er galt.

Jeg har prøvet at tage ramene fra (samme lyd) og jeg har prøvet at tage
grafikkortet fra (samme lyd). Hvad kan der være galt?

Alle delene er nye, så hvis jeg der er en der har en ide om hvilken del den
er gal med, kan jeg bare smide den tilbage.

Fra : Villy Jensen

Dato : 19-09-01 16:58

> [...]
den
> er gal med, kan jeg bare smide den tilbage.

Har du vendt køleren korrekt?
Sidder køleren korrekt ned mod CPU-kernen?
Har du brugt en meget lille smule kølepasta, så du kan
se at CPU og køleprofil er i kontakt?

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Jørgen Storgaard

Dato : 19-09-01 17:54

Hej
Jeg tror det er fordi du har en meget hurtig comp, ca. en dag forud.

Hilsen
Jørgen

Fra : Villy Jensen

Dato : 19-09-01 18:24

> Jeg tror det er fordi du har en meget hurtig comp, ca. en dag forud.

Arv, ja, det må da være det, der er galt!!

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Carsten Keller

Dato : 19-09-01 19:24

"Villy Jensen" <vje@get2net.dk> wrote in message
galt.

> Har du vendt køleren korrekt?
> Sidder køleren korrekt ned mod CPU-kernen?

Og sidder strømstikket til blæseren på den rigtige kontakt? Hvis du er
kommet til at sætte den på stikket til kabinet-blæseren, kan BIOS ikke se at
du har monteret en CPU-køler, og nægter så måske at starte.
Keller

Fra : Polle

Dato : 19-09-01 19:37

Prøv at resette din C-mos. Det kan umuligt have nogen relation til CPU
temperaturen når den allerede gør det efter 2-3 sekunder !.

Fra : Jonny Jensen

Dato : 20-09-01 06:55

Det er en sikkerhed på KT7A! Det er fordi din blæser til CPU'en ikke bliver
registreret korrekt, sikkert fordi den ikke er der, da du, hvis du har gjort
det rigtige, har brugt det medfølgende kabel til din Dragon Orb 3, så denne
får strøm direkte fra CPU'en. Under alle omstændigheder MÅ DU IKKE sætte din
dragon orb til bundkortet. Det kan det ikke tåle, da den trækker 0,5 Amp,
hvor de fleste alm blæsere kun trækker mellem 0,1-0,2.

Har du sat blæseren til på bundkortet, i strømstikket til CPU'en, da flyt
det til det medfølgene kabel. Gå så ind i Bios og deaktiver den
sikkerhedsfunktion der er bygget ind, så den ikke tjekker om blæseren kører
(Tjeck dog så lige om blæseren kører... Det kan høres med en Dragon Orb 3).

Har du ikke sat blæseren på bundkortet, så slå igen sikkerheden fra og tjeck
om blæseren kører godt nok, og nyd så dit nye kolde system

Jeg kan ikke helt huske hvor det er man deaktivere sikkerhedsfunktionen (Det
er længe siden jeg havde det MB) der detekter CPU-blæseren, men jeg MENER at
det er det samme sted som du bruger til at vælge om den skal starte op med
ATA eller RAID først, altså en af de sidste.

Jonny.