Operatørlåst modem
Fra : kc

Dato : 19-09-01 14:59

Hos Merlin har jeg købt et modem, der de første 6 måneder er operatørlåst
til Telia. Hvordan kan det lade sig gøre og kan man på en eller anden måde
få modemet låst op?

Jeg har forgæves forsøgt at bruge modemet til at ringe op til Tiscali og
Mobilix, men det går bare ikke....

Kent

Fra : Christian Mygind

Dato : 19-09-01 16:08

"kc" <a@a.dk> skrev i en meddelelse
> Hos Merlin har jeg købt et modem, der de første 6 måneder er operatørlåst
> til Telia. Hvordan kan det lade sig gøre og kan man på en eller anden måde
> få modemet låst op?

Ja. Typisk ved at flashe dets fireware. Hvilket modem er der tale om?

/Chr

Fra : kc

Dato : 20-09-01 07:13

Telia Ucom 56K (Ucom Nordic V.90 56K Data/Fax/Voice modem)

Kent

Fra : Christian Mygind

Dato : 20-09-01 11:29

> Telia Ucom 56K (Ucom Nordic V.90 56K Data/Fax/Voice modem)

Hej KC,

http://www.incom.se/sverige/drivrutiner/ucom/nordic56k.html
ligger bl.a:
http://www.incom.se/sverige/drivrutiner/ucom/nordic_v90/ucomdisk.zip
der er firmware til dit modem.
Operatørlåsen ligger i modem'ets firmware. Måske er denne version uden din
begrænsning - ellers skal der nok "pilles" lidt i den fil, som firmwaren
flashes med.

/Chr

Fra : kc

Dato : 21-09-01 15:53

Det er light-versionen, jeg har købt. Jeg kan ikke lige se noget firmware
til den på hjemmesiden. Hvordan retter man i givet fald på firmwaren?

Hvis jeg forsøger at bruge andre udbydere får jeg fejl nr. 691..

KC

Fra : Christian Mygind

Dato : 21-09-01 17:55

> [...]
> til den på hjemmesiden. Hvordan retter man i givet fald på firmwaren?
>
> Hvis jeg forsøger at bruge andre udbydere får jeg fejl nr. 691..

Jeg kender ikke dit konkrete modem - men måden man ændrer dets firmware på
er (typisk) ved at sende et speciel AT-kommando til modem'et igennem det
almindelige kabel, og derefter sender en fil, der så bliver dets nye
firmware.

/Chr