( C funktion )Liste over filer i biblotek
Fra : Rene Nyberg

Dato : 19-09-01 14:31

Jeg skal lave en funktin i C der kan hent alle filer men navn *.pdl fra
et biblotek og gæmme dem i memory som et array.

men hvordan søger jeg efter filer jeg har kikket på FILE men den er til
af læse og skrive i en bestemt file.

MVH

Rene Nyberg

Fra : Benny Andersen

Dato : 19-09-01 22:24

On Wed, 19 Sep 2001 15:30:50 +0200, Rene Nyberg
<Rene.Nyberg@erl6.siemens.de> wrote:

> [...]
>et biblotek og gæmme dem i memory som et array.
>
>men hvordan søger jeg efter filer jeg har kikket på FILE men den er til

Det er platforms afhængigt. Hvad er din platform/udviklingsmiljø?

MVH
Benny Andersen

Fra : Rene Nyberg

Dato : 20-09-01 07:08

Hej

Min paltform er Windows 2000 og uviklingsmilø er standard C.

MVH
René

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 20-09-01 15:32

In <3BA987C6.B780D074@erl6.siemens.de> Rene Nyberg <Rene.Nyberg@erl6.siemens.de> writes:

>Hej

>Min paltform er Windows 2000 og uviklingsmilø er standard C.

>MVH
>René

Bruger du glibc eller lign. ?

/Martin

ps. svar venligst _under_ og ikke over.

Fra : Søren B. Thygesen

Dato : 20-09-01 15:46

Se MSDN: "FindFirstFile", "FindNextFile"

mvh,
S. Bro

Fra : Benny Andersen

Dato : 20-09-01 20:17

On Thu, 20 Sep 2001 08:08:06 +0200, Rene Nyberg
<Rene.Nyberg@erl6.siemens.de> wrote:

>Hej
>
>Min paltform er Windows 2000 og uviklingsmilø er standard C.
I vc6.0

# include <stdio.h>
# include <io.h>

int main() {
   struct _finddata_t file;
   char* filespec = "c:\\*.bat";

   /* list all files matching 'filespec', indepent of file
attributs.
   */
   long SearchHandle;
   if ((SearchHandle = _findfirst(filespec,&file)) != -1)
   {
      printf("%s\n",file.name);
      while (_findnext(SearchHandle,&file))
         printf("%s\n",file.name);