Skift fra IE til Netscape
Fra : Rasmus Weber

Dato : 19-09-01 14:00

Hvordan får jeg netscape 4.7 til at overtage IE's rolle som Internetbrowser?
Dvs det er NS der åbner når man klikker på et link i en mail eller newspost.

På forhånd tak
Rasmus Weber
weber@we-st.dk

[If it ain't broke, it doesn't have enough features yet]

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 19-09-01 19:57

Rasmus Weber wrote:

> [...]
> Rasmus Weber
> weber@we-st.dk
>
> [If it ain't broke, it doesn't have enough features yet]

I kontrolpanel/Internet-indstillinger/programmer.

Jeg har selv Netscape 4.7, og kan se at man her kan vælge div. programmer.
Browser, mail, nyhedgrupper, osv.

Mvh. Jørgen

Fra : Rasmus Weber

Dato : 19-09-01 22:58

Internetbrowser?

| I kontrolpanel/Internet-indstillinger/programmer.

Jeg kan ikke se hvor man sætter Netscape til at tage sig af inetnet
browsingen. (http)
Min har kun mulighed for at stille på:

HTMLeditor
E-mail
Newsgroups
Internet call
Calendar
Contact list

(Bruger win 98SE)

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-09-01 23:46

Wed, 19 Sep 2001 23:58:00 +0200, skrev "Rasmus Weber"
<weber@we-st.dk>:

>Jeg kan ikke se hvor man sætter Netscape til at tage sig af inetnet
>browsingen. (http)

Du kan gøre det på to måder, enten ved at ændre i en jsfil, der
ligger i Netscapemappen eller nemmere i gå i mappeindstillinger
=> filtyper => find, den der hedder noget med url og den med
htm/html => rediger => Åbn (den, der er markeret med fed) og
gennemse => klik dig dig så frem til netscape.exe.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Rasmus Weber

Dato : 21-09-01 14:23

> [...]
| htm/html => rediger => Åbn (den, der er markeret med fed) og
| gennemse => klik dig dig så frem til netscape.exe.

Det virkede.
Takker for hjælpen begge to.

--
-Rasmus Weber

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 20-09-01 22:35

Rasmus Weber wrote:

> Hvordan får jeg netscape 4.7 til at overtage IE's rolle som Internetbrowser?
> Dvs det er NS der åbner når man klikker på et link i en mail eller newspost.

Klip

Andet forslag: Installer Netscape igen.
På et tidspunkt bliver du spurgt om du ønsker at Netscape skal være din "default
browser".
Svar ja til det, og dermed har du fået løst dit problem.!

Mvh. Jørgen