Nystagmus
Fra : Jacob Leedgaard

Dato : 11-12-00 19:17

Min hund har fået en blodprop i hjernen som har forstyrret hendes
balancecenter. Symptomet kaldes nystagmus og viser sig ved at hoved konstant
er på skrå og øjnene drejer til tider rundt. Det skete i torsdags og hun har
gjort store fremskirdt siden, men har stadig gangbesvær.
Har nogen erfaringer med nystagmus? Og hvor længe skal man regne med at der
går før man kan se om det vil gå godt.

Mvh Jacob

Fra : Truls Wiberg

Dato : 16-12-00 21:41

Jeg har selv lige haft en slem omgang nystagmus i forbindelse med en "virus
på balansen". Det er meget ubehageligt! Lige i starten kunne jeg ikke gå,
læse eller se. Dobbeltsyn, kraftig søsyge, kvalme, opkast m.m. Øjnene
flakker ukontrollabelt og sengen eller sofaen er den eneste plads der er
udholdelig. Jeg føler derfor med din hund og håber at den bliver rask. I
forbindelse med min sygdom ser det ud til at det kun langsomt bliver godt
igen - jeg er nu på fjerde måned. De første 2 måneder vil jeg helst
glemme...

Med venlig hilsen, Truls