sessions
Fra : Mickey

Dato : 18-09-01 21:58

Jeg kan ikke finde ud af at få et sessionID med gennem en POST.

Jeg har en form med et felt kaldet "navn".
I starten af alle PHP-siderne bruger jeg en session_register("session");

Hvis jeg så vil kalde $navn frem via session'en, er det så ikke:

<?
echo $HTTP_SESSION_VARS["navn"];
?>

??

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
http://susie.dk/coderedworm.html

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 18-09-01 22:53

"Mickey" <news002@susie.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> I starten af alle PHP-siderne bruger jeg en session_register("session");
>
> Hvis jeg så vil kalde $navn frem via session'en, er det så ikke:

Du skal definere variablen i "session_register()" - eksempel:

<?
session_start();
session_register(navn);

echo $HTTP_SESSION_VARS["navn"];
?>

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk

Fra : Mickey

Dato : 18-09-01 23:00

"Tonni Aagesen" <use.my@signature.com> skrev i en meddelelse

> Du skal definere variablen i "session_register()" - eksempel:
>
> <?
> session_start();
> session_register(navn);

osv, en gang for hver variabel jeg vil ha sat i den ?

Fra : Christian Flintrup

Dato : 18-09-01 23:08

Mickey <news002@susie.dk> wrote:

> osv, en gang for hver variabel jeg vil ha sat i den ?

Du kan alternativt registrere fx prut og så lægge ting i prut:

session_register('prut');
$prut[agge] = 'hej';
$prut[mam] = 'kaj';

--
Christian

Fra : Mickey

Dato : 19-09-01 00:23

"Christian Flintrup" <ic@osxhacks.com> skrev i en meddelelse

> session_register('prut');
> $prut[agge] = 'hej';
> $prut[mam] = 'kaj';

måske dumt spørgsmål, men jeg er træt og har ikke lige en PHP-server jeg kan
skrive på uden at skulle åbne en masse...

- kan der skrives til sådan en array i hele scriptet og ikke kun i starten
?

godnat...

Fra : Christian Flintrup

Dato : 19-09-01 05:21

Mickey <news002@susie.dk> wrote:

> - kan der skrives til sådan en array i hele scriptet og ikke kun i starten
> ?

Ja.

--
Chr

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 18-09-01 23:30

> osv, en gang for hver variabel jeg vil ha sat i den ?

Hvis du mener, at du vil registrere flere variabler i din session, skal du
bare tilføje dem komma separeret:

session_register(foo, bar, foobar, barefoot, osv);

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk