Furuno GP 31 problemer
Fra : GUNNAR HOLM

Dato : 18-09-01 21:18

Kan nogen i gruppen hjælpe mig med et problem.

Jeg købte sidste år en helt ny Furuno GP 31 GPS.

Jeg har f..... ikke haft andet end problemer med den.

Problemerne startede efter ca. 3mdr., med at den ikke indikerede nogen
sattelitter. Jeg sendte den ind til Furuno, der langtidstestede den uden at
finde fejl. Man opdaterede softwaren og GPSen fungerede tilfredsstillende
resten af sidste sæson. 14 dg. inde i denne sæson var den gal igen. Jeg fik
mistanke til min antenne og kørte til et lokalt Furuno serviceværksted, der
bekræftede min mistanke. Herefter købte jeg en ny antenne til 900 kr. Nu
fungerede min GPS i ca. 1 md., så var den gal igen. Antennen er monteret på
en lille lanternemast, af rustfrit stål, ude agter.

Hvad kan problemet være???

Kan man selv opdatere softwaren ?

Længe leve GARMIN !!!

Mvh.
Gunnar Holm.

Fra : Rune Christiansen

Dato : 18-09-01 22:08

surt med dine problemmer med "gps31".....

jeg skal lige høre om nogle små-ting....

- Har du prøvet at pille antennen ned og bare stille på et bord? for at se
om det er evt. dårlig placering....

- Softwaren i din gps-31 ligger på en eeprom-chip og den kan du ikke selv
opdatere med mindre du har en prom brænder......men prøv at skrue fronten af
og find den aflange chip og fortæl mig hvad der står på label´en?

- hvad er det for´n en ny antenne du har købt?

vh Rune Christiansen
(selvom jeg arbejder hos Furuno Danmark A/S, så repræstere jeg med dette
indlæg KUN mig selv som privat person og IKKE firmaet)

Fra : Bjarne Kristensen

Dato : 20-09-01 20:00

> [...]
>(selvom jeg arbejder hos Furuno Danmark A/S, så repræstere jeg med dette
>indlæg KUN mig selv som privat person og IKKE firmaet)

Hej Rune

Jeg har en Furuno GP30 jeg har set at der i den nye GP31 er
triptæller/log, kan man få opdateret GP30's software så den også har
triptælle/log

Venlig Hilsen Bjarne

Fra : Rune Christiansen

Dato : 21-09-01 17:51

Hej Bjarne...

Uhh jeg kan ik lige huske softwaren til gp30, men jeg skal gerne prøve at
undersøge det i næste uge

vh Rune

Fra : Bjarne Kristensen

Dato : 22-09-01 17:40

On Fri, 21 Sep 2001 18:51:07 +0200, "Rune Christiansen"
<larz_prime@hotmail.com> wrote:

>Hej Bjarne...
>
>Uhh jeg kan ik lige huske softwaren til gp30, men jeg skal gerne prøve at
> [...]

Hej Rune

Jo tak det ville jeg vare glad for, du kan evt. sende svar til
bjarne@thjalfe.dk

Venlig Hilsen Bjarne

Fra : GUNNAR HOLM

Dato : 21-09-01 23:18

Tak for dit svar, Rune !

Jeg har ikke lige tid nu, til at tage fronten af. Den nye antenne jeg købte,
er identisk med den antenne der var med fra ny.

Jeg kan oplyse om, at i dag "Så" min GPS, 9 sattelitter, hvoraf signalet fra
4-5 stk kunne bruges. Da jeg efter ca. 1 time, startede op igen, var der
overhovedet ikke noget signal. Efter ca. 15 min., kunne jeg se svage
IKKE dårlig placering af antennen, da GPSen før, har virket upåklageligt,
endda hvor jeg havde antennen nede i ruffet (Dog med skydekappen åben), før
jeg monterede den.

Mvh.
Gunnar.