striber på skærmen
Fra : P.Sørensen

Dato : 18-09-01 21:21

Hej, har netop opsat ny pc - og sat i netværk til den "gamle" i netværk. De
står tæt på hinanden - og når de begge er tændt, kører der vandrette striber
op ad skærmen på den ene, og ned ad skærmen på den anden . Hvorfor - og hvad
kan jeg gøre ved det??
preben

--
www.pilotshop.dk
ps@vestnet.dk

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 19-09-01 14:53

On Tue, 18 Sep 2001 22:20:45 +0200, "P.Sørensen" <ps@vestnet.dk>
wrote:

> [...]
>op ad skærmen på den ene, og ned ad skærmen på den anden . Hvorfor - og hvad

Der er garanteret en eller anden smart forklaring, men i mellemtiden
kan du måske mindske problemet ved at ændre på skærmenes opdaterings-
hastighed, sådan at den ene skærm f.eks. kører 85 Hz og den anden
kører 72 Hz, eller sådan noget. Jeg mindes, at striberne ses tydeligst
hvis skærmene kører med samme antal Hz.

- Thomas

Fra : DeepBlur

Dato : 19-09-01 15:03

Hej..
Mit bud, er at det kan være magnetisk udståling fra begge skærme.. prøv at
slukke den en skærm, og se om det forsvinder. Hvis det gør det, så er det
fordi at udstållingen fra den ene skærm forstyrer den anden.. Og i dette
tilfælde vil jeg flytte begge PC skærme længere fra hinanden.

Mvh. DeepBlur

Ps. hjalp det???

Fra : P.Sørensen

Dato : 21-09-01 23:33

Det viste sig, at striberne forsvand, da jeg satte netstikket til den ene
skærm omvendt i!
hilsen Preben