Ny processor...
Fra : Henrik Pedersen

Dato : 19-09-01 05:05

Jeg sidder med en celeron 600 (747) Mhz Og overvejer seriøst at skifte til
p3 eller lignende, fsb er kun 66 (Suk).
Min bundkort er socket 7 tror jeg. Kan jeg smide en nyere p3'er på uden
converter crap? p3's FSB går vist kun til 133 eller hvad?

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 18-09-01 21:00

"Henrik Pedersen" <raistlin21@mail1.stofanet.dk> wrote in

> Jeg sidder med en celeron 600 (747) Mhz Og overvejer seriøst at
> skifte til p3 eller lignende, fsb er kun 66 (Suk).

Du kører jo 83Mhz, hvilket ikke er det allersmarteste. Du risikerer at
din IDE harddisk står af på sigt(hvis du vil ha' en forklaring, så
spørg). Så hellere nøjes med 75Mhz, som er helt problemfrit.

Med fornuftig køling skulle det også være muligt at få den Celeron600
til at køre 100Mhz FSB(900Mhz), hvilket også er problemfrit i forhold
til 83Mhz.

> Min bundkort er socket 7 tror jeg.

Næppe. Det lyder mere som et FC-PGA bundkort. Hvad er det for et
bundkort?

>Kan jeg smide en nyere p3'er på uden converter crap?

Hvis din Celeron ikke benytter en sloket som det hedder, så kan
bundkortet også køre med PIII uden sloket. Iøvrigt er en sloket slet
ikke så tosset. Masser af bundkort har begrænsede muligheder for at
justere Vcore, og de bliver nærmest ubegrænsede med den rigtige
sloket. Jeg benytter selv en med en PIII 750@945.

>p3's FSB går vist kun til 133 eller hvad?

Kun? Er der nogen der går højere?

PIII E modellerne er 100Mhz CPU'er. EB modellerne er 133Mhz CPU'er.

--
Kent Oldhøj - Dansk OverclockingFAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 18-09-01 23:55

"Kent Oldhøj" <wol@oldhoj.dk> wrote in message
> [...]
>
> Du kører jo 83Mhz, hvilket ikke er det allersmarteste. Du risikerer at
> din IDE harddisk står af på sigt(hvis du vil ha' en forklaring, så

Hvorfor er det egentlig den gør det? , jeg har hørt om flere der misted
deres fattabel på den konto..
Er det fordi disk controlleren kører med nogle mhz den ikke bryder sig om
eller hvad?

/Dennis

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 19-09-01 10:36

"Dennis Pedersen" <usenetspam@FJERNDETTEdaydreamer.dk> wrote in

> Hvorfor er det egentlig den gør det? , jeg har hørt om flere der
> misted deres fattabel på den konto..
> Er det fordi disk controlleren kører med nogle mhz den ikke
> bryder sig om eller hvad?

Ja. Når hastigheden på PCI bussen når over ca. 38-39Mhz, så får mange
IDE diske problemer. PCI bussens hastighed er afhængig af FSB
hastigheden. Hvordan kommer an på dit bundkort(nogle justerer
automatisk PCI hastigheden, andre kan justeres manuelt).

Ved 83Mhz FSB kører de fleste motherboards +41Mhz på PCI bussen.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 18-09-01 21:52

"Henrik Pedersen" <raistlin21@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Jeg sidder med en celeron 600 (747) Mhz Og overvejer seriøst at skifte til
> p3 eller lignende

Hvorfor dog det? Din computer er tydeligvis meget hurtig. Den er så hurtig
at den allerede er nået til i morgen.
(fix lige datoen)

- Lars