Sjobv oplevelse med tdc
Fra : Martin Kiefer

Dato : 18-09-01 19:53

Hej

Jeg havde en lidt sjov oplevelse med TDC-Zillion-kundeservice her i dag.
Jeg snakkede med dem angående min proaccess adsl-linie og damen fortalte
mig, at jeg ligger ca. 3300 meter fra centralen, hvorefter jeg svarede, at
når jeg kørte ruten i bil er der 2300 meter. Hun svarede at TDC jo altså
også målte linien i fugleflugt! .... Ja hvad skulle jeg svare til det?

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Veritas

Dato : 18-09-01 20:23

"Martin Kiefer" <martin@kiefer.dk> wrote in message
> [...]
> når jeg kørte ruten i bil er der 2300 meter. Hun svarede at TDC jo altså
> også målte linien i fugleflugt! .... Ja hvad skulle jeg svare til det?

matematik og logik ikke er de sejrende egenskaber hos den omtalte
medarbejder?

/J

Fra : Søren Andersen

Dato : 18-09-01 20:48

"Martin Kiefer" <martin@kiefer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> når jeg kørte ruten i bil er der 2300 meter. Hun svarede at TDC jo altså
> også målte linien i fugleflugt! .... Ja hvad skulle jeg svare til det?

At den pågældende fugl har været satans stiv den dag TDC probbede målebåndet
op i måsen på den !

--
Søren Andersen

Fra : Jesper Petersen

Dato : 18-09-01 22:20

Skønt
Jeg har (uden at spørge om lov) mangfoldiggjort budskabet til mange i min
adressebog, som jeg synes q trænge til et godt grin.
Jeg overvejer også at oversætte den til engelsk.

Fra : Hanzen

Dato : 19-09-01 07:16

"Jesper Petersen" <jhp@eanet.dk> skrev i en meddelelse
> Skønt
> Jeg har (uden at spørge om lov) mangfoldiggjort budskabet til mange i min
> adressebog, som jeg synes q trænge til et godt grin.
> Jeg overvejer også at oversætte den til engelsk.

Men du er ikke helt sikker på at det hedder "birdescape"

--
hilzen
Hanzen

Fra : sniper_Nolight

Dato : 19-09-01 07:45

> [...]
> når jeg kørte ruten i bil er der 2300 meter. Hun svarede at TDC jo altså
> også målte linien i fugleflugt! .... Ja hvad skulle jeg svare til det?

LOL.... og det gælder sq osse nogle af de andre indlæg

sniper_Nolight

Fra : Thomas Petersen

Dato : 19-09-01 09:55

> [...]
> når jeg kørte ruten i bil er der 2300 meter. Hun svarede at TDC jo altså
> også målte linien i fugleflugt! .... Ja hvad skulle jeg svare til det?

Tjaa lyder som en medarbejer der var lidt forvirret :)
Men øhh jeg kan godt fortælle dig hvorfor de to tal ik passer sammen!
og det er faktisk meget nemt - nu når du siger at "når jeg kørte ruten i bil
er der 2300 meter" hvordan kan du vide
at kablerne ligger lige NETOP DEN vej du kørte? Kablerne i Danmark ligger
ikke lige altid ved vejen - der
er mange eksempler på at kabel føringen er helt hen i vejret! :)
Og de har jo andre måder at måle kabel længe på jo - de sender jo ikke en
TDC vogn ud for at køre ruten fra centralen og
ud til dig!

Thomas Petersen
(en gald TDC NetExpress kunde)

Fra : Veritas

Dato : 19-09-01 10:25

"Thomas Petersen" <dkwolf@*nospam*mail.dk> wrote in message

> Thomas Petersen

læs lige hvad manden skriver igen og igen og igen og igen... lige indtil det
begynder at blive morsomt.

/J

--
The day Microsoft makes something that doesn't suck is probably the day they
start making vacuum cleaners

Fra : Thomas Petersen

Dato : 19-09-01 14:52

"Veritas" <veritas@jedi.mind.trick.com> wrote in message

> [...]
>
> /J
>

> --
> The day Microsoft makes something that doesn't suck is probably the day

Ja ja jeg har fattet den! - men alligevel så kan man sgu da ik bare køre fra
sin central til sit hus og regne med at det
passer med TDC tal! kabler ligger jo ikke lige netop den vej man regner
med - så at sige den slags til TDC vil
få nogle af dem til at grine! Men oki at ligefrem sige flugeflugts linie er
måske ikke lige helt så smart -
men når du ringer til Helpdesk så er det jo bare folk der er ansat til at
tage imod ens opklad ikke løse problemerne
og er derfor ikke altid lige med på hvad der foregår.......

Thomas Petersen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 19-09-01 15:07

On Wed, 19 Sep 2001 15:52:09 +0200, "Thomas Petersen"
<dkwolf@*nospam*mail.dk> wrote:

>Ja ja jeg har fattet den! - men alligevel så kan man sgu da ik bare køre fra
>sin central til sit hus og regne med at det
>passer med TDC tal!

Læs den lige igen. Det lyder ikke som om, du har fattet den :)

--
- Peter Brodersen

Fra : Thomas Petersen

Dato : 19-09-01 15:21

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> wrote in message

> Læs den lige igen. Det lyder ikke som om, du har fattet den :)
>
> --
> - Peter Brodersen

hmm jeg kan udemærket se det sjove i den! men jeg vil fandme ikke gøre mig
selv til grin på sådan en måde!
"Jeg har selv kørt ruten fra min central til mig hus der er 2300 meget" <-
hvis man gør det så er man i mine øjne
sgu da heller ik selv så klog igen! men at der er 1000 meget mere hos TDC
tjaa det kan jo godt meget nemt passe
som jeg skrv før at de kobberledninger der ligger i jorden ligger ikke altid
lige langs vejen jo...
Og ok TDC helpdesk medarbejdere er ikke altid lige så kloge alligevel - det
er sgu nok derfor de også har
teknikkere!

*case closed*

Thomas Petersen

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 19-09-01 15:25

Den Wed, 19 Sep 2001 16:21:16 +0200 skrev "Thomas Petersen"
<dkwolf@*nospam*mail.dk> :

>men jeg vil fandme ikke gøre mig
>selv til grin

Det lykkes nu meget godt.

--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/

Fra : René Jeppesen

Dato : 19-09-01 19:35

> Det lykkes nu meget godt.

Godt svar igen der..

Fra : Peter

Dato : 19-09-01 15:29

"Thomas Petersen" skrev i
[SNIP]

Det ser stadig ikke ud til, at du har fanget den helt, så jeg tillader
mig lige at skære den ud i pap:

TDC siger, at de har målt afstanden i *fugleflugt* til 3300 meter.
Kunden siger, at afstanden i bil er 2300 meter.
Der er *ingen* der har udtalt sig om den faktiske kabellængde.

Fra : Thomas Petersen

Dato : 19-09-01 15:58

"Peter" <peter_usenet2@REMOVETHIShotmail.com> wrote in message
> [...]
> Kunden siger, at afstanden i bil er 2300 meter.
> Der er *ingen* der har udtalt sig om den faktiske kabellængde.

det virker som om jeg er omgivet af tåber lige nu!

Jeg kan sgu da godt se det er morsomt og prøver at seriøst at forklare
hvordan det kan hænge sammen
at man kan få de to tal.......

TDC oplyser at afstanden er 3300 meter og det skal nok passe
Kunden siger 2300 meter i bil og passer jo ingen steder hen.........

MEN JA at en TDC helpdesk medarbejder har sagt i *fugleflugtslinie* er jo
forkert og tildels morsomt
men ikke noget jeg vil fald om af grin af! - det er jo ingen nyhed at folk i
helpdesks er lad mig sige det en
smule dumme iforhold til en teknikker.

Thomas Petersen

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 19-09-01 15:59

Den Wed, 19 Sep 2001 16:57:38 +0200 skrev "Thomas Petersen"
<dkwolf@*nospam*mail.dk> :

>det er jo ingen nyhed at folk i
>helpdesks er lad mig sige det en
>smule dumme iforhold til en teknikker.

Det var nu nyt for mig, mest fordi jeg selv i sin tid har siddet
i den funktion, men også fordi jeg ikke synes at mine kollegaer
er dumme iforhold til andre af mine kollegaer.

Fra : Thomas Petersen

Dato : 19-09-01 16:02

"Morten Kjaer Nielsen" <mortens.usenet.spamtrap.fra.15112000@gummiand.dk>
wrote in message news:akchqtkcljhhfhk3hf2b7pr4832odk0t4o@4ax.com...
> [...]
> i den funktion, men også fordi jeg ikke synes at mine kollegaer
> er dumme iforhold til andre af mine kollegaer.

ok dumme kan være et skarpt ord at bruge!
er du mere tilfreds med uvidne?

Men nogle af de TDC supportere jeg har haft fat i har ikke altid lige været
så kloge

Thomas Petersen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 19-09-01 16:24

On Wed, 19 Sep 2001 16:57:38 +0200, "Thomas Petersen"
<dkwolf@*nospam*mail.dk> wrote:

>MEN JA at en TDC helpdesk medarbejder har sagt i *fugleflugtslinie* er jo
>forkert og tildels morsomt

Jeg tror stadigvæk ikke, du har fattet den.

Det er ikke unormalt at måle i fugleflugt og tillægge en vis
procentsats/usikkerhedsmargin. Har man to geografiske koordinater, vil
man vha. sin pythagoras altså finde afstanden på den måde.

Prøv at tænke lidt mere over hvorfor, de to tal ikke passer sammen.

--
- Peter Brodersen

Fra : Thomas Petersen

Dato : 19-09-01 16:43

> [...]
> man vha. sin pythagoras altså finde afstanden på den måde.
>
> Prøv at tænke lidt mere over hvorfor, de to tal ikke passer sammen.

Jeg ved godt hvordan man finder den korteste rute mellem 2 punkter..

Jeg kan UDEMÆRKET også godt se at en fejlmargin på 1000 meter kan være meget
men jeg syntes ikke den er så sjov som andre nok syntes. Som ikke har andet
at lave end
at svine TDC til på det groveste. (og nej jeg arbejder ikke for TDC!)

Thomas Petersen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 19-09-01 16:47

On Wed, 19 Sep 2001 17:43:08 +0200, "Thomas Petersen"
<dkwolf@*nospam*mail.dk> wrote:

>Jeg ved godt hvordan man finder den korteste rute mellem 2 punkter..
>
>Jeg kan UDEMÆRKET også godt se at en fejlmargin på 1000 meter kan være meget
>men jeg syntes ikke den er så sjov som andre nok syntes.

.... og at argumentet med at de målte i fugleflugt var, at det var
LÆNGERE, end den snoede vej.

>Som ikke har andet at lave end
>at svine TDC til på det groveste. (og nej jeg arbejder ikke for TDC!)

Mon ikke at folk hos TDC også vil synes, at den var morsom? Den
eneste, der nævner noget med at svine TDC til, er dig...

--
- Peter Brodersen

Fra : Veritas

Dato : 19-09-01 17:59

> ... og at argumentet med at de målte i fugleflugt var, at det var
> LÆNGERE, end den snoede vej.

ja, netop (nu skærer jeg osse lige lidt i pap)

det, der er så uendeligt morsomt er, at den korteste vej (fugleflugt) er
LÆNGERE??? end en omvej.... det er såmænd det eneste, intet om kabelføring i
vejen (som vi sikkert osse alle kender til)....

sjovt er det.... HAHAHHA! og dine svar er osse... ehm... morsomme :) slap
af, ryg en smøg, mester.

/J

Fra : Jesper Petersen

Dato : 19-09-01 18:57

> Jeg kan UDEMÆRKET også godt se at en fejlmargin på 1000 meter kan være
meget

Det er altså IKKE "1000 meter" der er sjovt.

Det er "fortegnet" på de 1000 meter.
Jeg gad godt se Thomas Eje i Falkoner centret med 4000 publikummer af din
slags.
(Det er heller ikke ment som tilsvining, jeg morer mig bare over tanken.
Stakkels Thomas)

Fra : Søren Løbner

Dato : 19-09-01 22:16

Jeg forstår ikke, at i ikke godt kan se at linjen sagtens kan være lagt ud
over en afstand på 3300 meter (den skal da ikke lige for centralen til hans
hus!)
Det er ikke fugleflugt! TDC damen tager fejl!
Men det er heller ikke 2300 meter da kablet IKKE følger vejen!!

Kan i da ikke se det!?!

--
Søren Løbner
Mailto: soren@lobner.dk

Fra : Veritas

Dato : 19-09-01 22:32

"Søren Løbner" <soren@lobner.dk> wrote in message
> [...]
hans
> hus!)
> Det er ikke fugleflugt! TDC damen tager fejl!

for fanden!!! det er jo osse det, der er sjovt, ikke :))))

/J

Fra : Søren Løbner

Dato : 20-09-01 18:11

Jow sgu da )

--
Søren Løbner
Mailto: soren@lobner.dk

Fra : Martin Kiefer

Dato : 19-09-01 16:30

> [...]
> er der 2300 meter" hvordan kan du vide
> at kablerne ligger lige NETOP DEN vej du kørte? Kablerne i Danmark ligger

Tjae, selvfølgelig kan jeg ikke vide at kablerne ligger 100% ved siden af
vejen, men altså, jeg har det lidt på fornemmeren, nu bor jeg lidt ude på
landet (ret meget ude på landet vil nogen måske sige) og mellem den lille by
hvor centralen står og den lille by jeg bor i der går altså en lille vej og
ved siden af den lille vej står der (med ca 150 til en måske 250 meters
mellemrum) nogle små blå kasser hvor der står TeleDanmark på. Derfor gik jeg
altså ud fra (måske fejlagtigt?) at når jeg fulgte vejen mellem centralen og
min bopæl så var tallet 2300 meter måske så tæt på et godt gæt som jeg nu
engang kunne komme, og hvis jeg selv prøver at tage afstanden på et kort så
bliver afstanden ca 2000 meter, såe...

Martin Kiefer

Fra : Thomas Petersen

Dato : 19-09-01 16:40

> [...]
> engang kunne komme, og hvis jeg selv prøver at tage afstanden på et kort

Du er ikke helt gal på den så - når byen er så lille som du nu siger :)
så skulle de da passe *G men i de teknikkere jeg har snakket med er der
mange eksempler på
sindsyg kabelføring. Selv om man fulgte kablerne som du gjorde i god tro og
fik vist nok ca 3000meter
så var kablet faktisk 6000 meter - så derfor kan man ikke altid regne med de
små bokse.

Men at TDC skal være 1000 meter fra i dit tilfælde giver jo ingen mening.

Thomas Petersen

Fra : sls

Dato : 19-09-01 18:35

> [...]
> når jeg kørte ruten i bil er der 2300 meter. Hun svarede at TDC jo altså
> også målte linien i fugleflugt! .... Ja hvad skulle jeg svare til det?

Det passer sikkert meget godt.
Den er fløjet 500 meter op i luften, 2300 meter i luften over mod din
adresse, og så 500 meter ned til dit hus..

Mvh sls

Fra : Veritas

Dato : 19-09-01 19:46

"sls" <slsFJERN@sol.dk> wrote in message

> Det passer sikkert meget godt.
> Den er fløjet 500 meter op i luften, 2300 meter i luften over mod din
> adresse, og så 500 meter ned til dit hus..

LOOOLLER for sygt her... det må sådan det er :)

/J

Fra : Søren Andersen

Dato : 19-09-01 20:54

"sls" <slsFJERN@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Det passer sikkert meget godt.
> Den er fløjet 500 meter op i luften, 2300 meter i luften over mod din
> adresse, og så 500 meter ned til dit hus..

Vi kan hermed konkluderer at TDC-Supportere ikke er så dumme som i alle
render og tror... det tog jer en hel dag at "cracke" deres krypterede
besvarelse !

--
Søren Andersen