Athlon SDR vs. DDR
Fra : mf

Dato : 18-09-01 17:31

findes der nogle test på nettet der viser forskellen på DDR og SDR systemer
?

Står med en 1400' er CPU og Geforce3, men er i tvivl om det er værd at ofre
en tusse ekstra for at komme til at køre med DDR Ram ??? Maskinen er til
spil, fortrinsvist tunge simulatorer, strategi osv....

Claus

Fra : // Overby

Dato : 18-09-01 22:35

> [...]
> en tusse ekstra for at komme til at køre med DDR Ram ??? Maskinen er til
> spil, fortrinsvist tunge simulatorer, strategi osv....

har ikke lige nogle links til tests, men jeg tror vist svaret er åbenlyst.
Du har en maskine med lynhurtig cpu og grafikkort, ville det ikke være
smartest at ofre de ekstra penge og fortsætte den fine stil....

Fra : Wizeguy

Dato : 19-09-01 10:07

"mf" <claus@kjerkegaard.dk> wrote in message news:9o7sr9$8gj$1@sunsite.dk...
> [...]
> en tusse ekstra for at komme til at køre med DDR Ram ??? Maskinen er til
> spil, fortrinsvist tunge simulatorer, strategi osv....

I 3D shooters a la Unreal Tournament og Max Payne er der ikke så meget at
hente, idet dit grafikkort udgør begrænsningen. Jeg set en del tests, og man
kan måske hente 1-3 FPS i de højeste opløsninger. Simulatorer er en anden
sag, idet de ofte er særdeles hukommelseskrævende, og her vil DDR-RAM nok
kunne forøge ydelsen 5-10 % Men varierer naturligvis fra spil til spil.

---
Mvh
Anders

Fra : raven

Dato : 19-09-01 10:36

On Tue, 18 Sep 2001 18:31:09 +0200, "mf" <claus@kjerkegaard.dk> wrote:

> [...]
>en tusse ekstra for at komme til at køre med DDR Ram ??? Maskinen er til
>spil, fortrinsvist tunge simulatorer, strategi osv....

Hvis du har et bundkort der kan tage begge dele, hvad hedder det så ?

Er det ECS K7S5A ?

http://www.tweakmax.com/html/k7s5a/k7s5a-8.cfm

viser at Office Productivity stiger lidt med DDR ram (5 %)

http://www.tweakmax.com/html/k7s5a/k7s5a-9.cfm

viser, at Quake forbedres med næsten 10 %.

Artiklen konkluderer:

As you can see there is a noticeable performance gain by using DDR
memory. On the other hand the SDR scores are so good that I wouldn't
mind using SDR memory with this board while waiting for a DDR
purchase.

Det kan jo både fortolkes på den ene og den anden måde.

mvh

John

Fra : Wizeguy

Dato : 19-09-01 18:31

"raven" <johnknuhtsen@mailme.dk> wrote in message

> [...]
> purchase.
>
> Det kan jo både fortolkes på den ene og den anden måde.

Præcis. Ingen tvivl om at DDR- RAM er en fordel i meget hukommelseskrævende
applikationer. Men i spil betyder det ikke en rygende hattefis, idet
grafikkortet udgør begrænsningen. Alle de tests der viser bedre ydelse i
spil, går jo udfra en opløsning på 640x480 i 16 bit, men det er jo meget
fortænkt, idet ingen spiller i den opløsning. Allerede ved 1024x768 i 32 bit
er forskellen næsten udlignet, of i de højere opløsninger er der ingen
forskel.

---
Mvh
Anders