verificer inden submit
Fra : Anders Hansen

Dato : 18-09-01 16:44

Jeg har nedenstående kode, som til dels virker på min form (ArtForm), Den
finder ud af en af mine betingelser ikke er opfyldt men sender alligevel
formens data afsted. Jeg ville jo gerne blive på siden, så brugeren kan
indtaste det manglende....

Sub Gem_OnClick
Dim theForm
Set TheForm = document.ArtForm
If TheForm.Headline.Value <> "" then
TheForm.submit
else
Msgbox "Angiv en overskrift"
end if
End Sub

På forhånd tak
/Anders

Fra : Rune Glerup

Dato : 18-09-01 19:40

Anders Hansen skrev:

> [...]
> finder ud af en af mine betingelser ikke er opfyldt men sender alligevel
> formens data afsted. Jeg ville jo gerne blive på siden, så brugeren kan

Hvordan kalder du denne subrutine?

--
/Rune
w|http://kaboom.dk/

$fetchid=substr($REQUEST_URI,(strrpos($REQUEST_URI,'?')+1));

Fra : Anders Hansen

Dato : 18-09-01 19:55

"Rune Glerup" <rune@kaboom.dk> skrev i en meddelelse

Den

> Hvordan kalder du denne subrutine?

Den bliver kaldt automatisk, når bruger trykker på submit knappen hvor
name=GEM

MVH/Anders

Fra : Jakob Andersen

Dato : 18-09-01 20:26

"Anders Hansen" <isl45662@image.dk> wrote in message
> [...]
> finder ud af en af mine betingelser ikke er opfyldt men sender alligevel
> formens data afsted. Jeg ville jo gerne blive på siden, så brugeren kan

Put en onclick="return false" på din knap så skulle dit script virke.

PS: Tør man spørge hvorfor du ikke bruger Javascript og derved ikke laver
din side IE-Only

--
Jakob Andersen

Fra : Anders Hansen

Dato : 20-09-01 15:36

Takker for hjælpen, det virker.

Jeg bruger ikke javascript, da siden kun skal anvendes på intranet hvor alle
bruger IE.
Nåh, ja så ved jeg heller ikke hvordan det skulle skrives i Javascript :)

MVH/Anders