266 Mhz FSB?
Fra : dan

Dato : 18-09-01 15:13

Hej
Jeg har købt mit ASUS A7m266 og AMD TB 1,4 Ghz i den tro at den kan køre med
266 FSB, men

Hvordan sætter/tjekker jeg det i min bios??.
I min bios kan jeg sætte Operation Frequency setting til 133 Mhz og CPU
clock multiplier til 10,5 og det er = 1400 Mhz. Min system Frequency står
til 133 Mhz og kan IKKE ændres. Mit bundkort står til jumperfree mode!!!

Kan mit system ikke køre med 266 Mhz FSB eller har jeg misforstået noget???

PFT

Fra : Carsten Keller

Dato : 18-09-01 15:27

"dan" <d_corydon@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> til 133 Mhz og kan IKKE ændres. Mit bundkort står til jumperfree mode!!!
>
> Kan mit system ikke køre med 266 Mhz FSB eller har jeg misforstået

Bare rolig, du kører 266 MHz FSB. Men dine RAM, og systembussen kører kun
133 MHz.
Keller

Fra : Peter Pan

Dato : 18-09-01 17:19

"Carsten Keller" <c.keller@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> noget???
>
> Bare rolig, du kører 266 MHz FSB. Men dine RAM, og systembussen kører kun
> 133 MHz.

Nej. Det kører ikke 266 MHz FSB. Det gør ingen systemmer. Det kører 133 MHz
DDR. At dette effiktivt svarer til 266 MHz, ændre ikke på at den "kun" kører
133 MHz.

Og om rammen kører 133 eller 100 MHz har intet med FSB hastigheden at gøre,
da den kan køre både sync og asynkront.

FSB hastigheden er mellem "north bridge" og processor og intet andet. Og den
kører på AMD athlon (alle modeller) enten 100 MHz DDR eller 133 MHz DDR.
Altså 1,6 GB/s eller 2,1 GB/s.

Mvh
Anders

Fra : Carsten Keller

Dato : 19-09-01 07:11

"Peter Pan" <.@anders.dk> wrote in message news:9o7rpv$4jp$1@sunsite.dk...
> [...]
den
> kører på AMD athlon (alle modeller) enten 100 MHz DDR eller 133 MHz DDR.

Forskellen er ens, bare på en anden måde .
Jeg ville bare fortælle Dan at hans system kører som det skal.
Keller

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 19-09-01 21:25

On Tue, 18 Sep 2001 16:26:51 +0200,
Carsten Keller <c.keller@mail1.stofanet.dk> wrote:
> Bare rolig, du kører 266 MHz FSB. Men dine RAM, og systembussen kører kun
> 133 MHz.

Hvor er den 266MHz FSB ? Den er INDE i CPU'en. Det er vel kun ud til L2
cachen at du kører den hastighed.

Intel verdenen har altid været for talfokuseret. Jeg husker endnu
dengang en 66MHz systembus var 33MHz i Intel verdenen, og andre
steder kaldte man en spade for en spade. Og 486dx2 / 486dx4.

Og nu vil AMD til at gøre som Cyrix gjorde. Ikke skrive MHz på
deres CPU, men et tilfældigt tal > Intels tal så de vinder når
tåberne spiller bilkort - øh computerspecifikationer.

Jeg kører IKKE med 1400MHz Athlon. Jeg vil hellere have stabilitet
og levetid, og støjsvag blæser. Og min 1200MHz er ikke multiplier
locked, så det er vel den samme CPU til billigere penge.

Fra : tj

Dato : 22-09-01 20:51

> Jeg kører IKKE med 1400MHz Athlon. Jeg vil hellere have stabilitet
> og levetid, og støjsvag blæser.

Mener du at 1400'eren skulle have kortere levetid?
hvorfor?
mvh Thomas, der lige har købt en 1400

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 23-09-01 11:36

On Sat, 22 Sep 2001 21:51:28 +0200,
tj <diverse_tj@hotmail.com> wrote:

> Mener du at 1400'eren skulle have kortere levetid?
> hvorfor?
> mvh Thomas, der lige har købt en 1400

FOrskellen på en 1000MHz og 1400MHz er ingenting udover default
værdien for multiplieren.

Når du øger temperaturen på EDB elektronik, så falder levetiden.
Typisk siger man at 10C halverer levetiden. Da 1400 er varmere
lever den kortere.

Havde en af de nye 1000MHz (multiplier locked), den døde efter ca
en måned, og jeg har nu en 1200MHz af den gamle model, men den er
varmere.

Fra : Freaken

Dato : 23-09-01 12:34

Varme og støjsvag blæser(ok jeg kalder dem for kølere??)....
Naturligvis udvikler en cpu på 1.4 ghz mere varme end en på 1ghz men det er
jo kun hvis køleren ikke formår at køle cpu-en at den brænder hurtigere af
Jeg har haft en duron 800 og kører nu med en 1.4ghz atlon 266 (de har sgu
samme temp.....) mon ikke du har glemt at købe en køler der passer til din
cpu ?
Den skulle jo gerne være beregnet til størrelsen på din cpu.
Støj.....som størrelsen på cpu-en....man må jo finde en af dem der svarer
til sine behov og krav ikke sandt ??(der er meget støjsvagekølere på
markedet)
Freaken.