BSE-kogalskab
Fra : Kirsten Almskou

Dato : 30-11-00 00:02

Hej alle!
Er der nogen af jer der ved noget eller har hørt noget om det foder vi
bruger til vore hunde også kan være inficeret med BSE. Royal Cannin er for
eksempel fransk produkseret?
Venlig hilsen
Kirsten

Fra : Stine

Dato : 30-11-00 11:23

Hvis foderet indeholder kød&benmel vil jeg mene der er risiko for at foderet
kan være inficeret.
Efter hvad jeg har hørt/læst er det igennem kød&benmel smitten sker.

Fra : N/A

Dato : 01-12-00 02:28

Fra : Martin Edlich

Dato : 01-12-00 02:28

In article <fc.0073fb6b02ac38233b9aca0010936e69.2ac3887@net.dialog.dk>,
"\"Poul Erik Rise /SID\"" <"Poul Erik Rise /SID"@net.dialog.dk> wrote:

> Det er nok rigtigt, men er der nogen fare for. hundene? Så vidt jeg ved,
> er det kun planteædere, der er blevet smittet, eller tager jeg fejl???

Jeg ved ikke lige om de mennesker der blev smittet i England var
vegetarer (det var de jo nok ikke), men jeg tror du tager fejl.

--
MVH
Martin Edlich

Fra : N/A

Dato : 02-12-00 02:49

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-12-00 02:49

In article <fc.0073fb6b02acf0c63b9aca0010936e69.2acf220@net.dialog.dk>,
"\"Poul Erik Rise /SID\"" <"Poul Erik Rise /SID"@net.dialog.dk> wrote:

> Ja måske, men har du hørt om andre en køer, får og mennesker der kunne få
> en BSE-lignende sygdom.

Jeg anede ikke engang at der var får der havde fået det - det er jo
heller ikke det der optager dagspressen det store.

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Jørn Olsen

Dato : 30-11-00 20:19

Kjære forhandler,

Med referanse til NTB's nyhetsmelding og Statens dyrehelsetilsyn's advarsel
om bruk av kjøttbeinmel i fôr til dyr, kan vi berolige dere med at Josera -
Erbacher GmbH alt har gått ut med en skriftlig GARANTI om at slikt beinmel
over hode ikke blir brukt i deres produksjon. Garantien finner dere ved vårt
nettsted under "Joshci hundefôr" i hovedmenyen. Der har vi også klippet
nyhetsmeldingen som sto i VG i dag (28. nov. 2000).

Klikk på lenken i teksten nedenfor, for å lese original garantien fra
Josera.

Med hilsen,
Tom Bjørnstad

Josera Norge AS